Page 125 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 125
Umetnik v pedagoškem procesu

Enote besedil iz intervjujev z umetniki

UM1, performerka in intermedijska ustvarjalka

C1 Sebe doživljam kot nekoga, ki rad ustvari udoben in varen prostor,
kjer se lahko sprostimo in si zaupamo. Le tako se bomo lahko spro-
ščeno izražali in ustvarili nekaj čudovitega za naše bodisi oko, uho in
srce.

C2 Rada delujem v manjših skupinah, saj se lahko bolje povežem s posa-
meznimi otroki.

C3 Najprej bi rada povedala, da zelo spoštujem in cenim vlogo vzgojitelja
in učitelja in menim, da ima v našem šolskem sistemu veliko moč. Ker
pa je učitelj čedalje bolj vpet tudi v svet birokracije in zbiranja podat-
kov, izgublja čas, pa bi lahko sproščeno reagiral kot umetniški ustvar-
jalec. Menim, da bi to sicer bilo lahko mogoče, če bi v osnovi spreme-
nili šolski sistem in vsi skrbeli za tovrstno nego – kulturno nego. Da bi
trenirali čuječnost, se bodrili in imeli odprta čutila. Seveda je v svetu
podatkov in determiniranega časa to zelo težko vzpostaviti, a bi se
dalo izboljšati.

C4 Načrtovani proces se mi zdi smiseln. Vsaj v začetku. Kajti v omejenem
času želim narediti nekaj dobrega in želim, da imajo otroci doživeto
izkušnjo in nato tudi kreativno, da lahko izrazijo doživeto. Vedno pri-
pravim načrt, rada pa imam, če se na koncu pojavi tudi kaj novega, in
odpiram možnosti, da gre kreativnost v smer, ki jo otrok čuti. Odvisno
je od danega časa, ki ga imamo na voljo.

C5 Zame največji izziv je, da otrok preseneti samega sebe in uvidi, da
zmore, da zna, če verjame vase. In to je popotnica za nadaljnje situa-
cije, kjer bo »otrok« velikokrat moral znati spodbujati samega sebe.

C6 Pomembno mi je, da je ustvarjalni čas čim bolj pod sproščenimi po-
goji. Da otrok ne priganjamo, da se kam mudi, ampak da jih na pozi-
tiven način usmerimo h končanju, če je to potrebno.

UM2, dramaturginja, gledališka pedagoginja in režiserka

C7 Kot umetnica razbijem dnevno rutino in to je že prvi korak k ustvarjal-
nosti – prekinitev rutine vzpodbudi ustvarjalnost in angažiranost ter
radovednost.

C8 Pregovorno je umetnik veliko bolj senzibilen za najrazličnejša, tako
psihična kot fizična stanja ljudi, to še posebej velja za vse tiste, ki se
ukvarjajo z gledališko umetnostjo, ki jim narekuje vpogled v drobovje
človeškega delovanja. Umetnik razpolaga z metodami in s tehnikami,

125
   120   121   122   123   124   125   126   127   128   129   130