Page 129 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 129
Umetnik v pedagoškem procesu

drugačen, a komplementaren način osvetli področja, ki jih pri pouku
obravnavajo. Na površje večkrat priplavajo teme oziroma se izposta-
vijo otroci, ki sicer niso tako opazni.
C35 Umetnost nas uči odprtosti do novih stvari in se upira temu, da se
je potrebno do vseh stvari opredeliti kot do pravilnih ali nepravilnih.
Umetnost vzpodbuja domišljijo in divergentno razmišljanje, ki sta za
inovativnost zelo pomembna. Zgodbe, ki jih umetnost prenaša, kre-
pijo empatijo in solidarnost, tolerantnost, ki so danes vse redkejše vre-
dnote.

UM7, tolkalist in glasbeni pedagog
C36 Umetnik učečemu se predstavi, ponazori in posreduje načine, ki jih
sam v svojem delu doživlja in opravlja.
C37 V primerjavi z učiteljem so nedvomno prednost dragocene izkušnje,
zaradi katerih hitro opazim sposobnost oziroma nadarjenost otrok ali,
bolje rečeno, zaznavanje glasbe in interes otrok.
C38 Načrtovanje je ključ do uspeha. Seveda se ne vedno togo držim na-
črta, saj obstajajo boljši ali malo manj dobri razredi (tukaj govorim
s stališča razvoja motoričnih spretnosti, glasbenih dispozicij . . .) in je
ravno prilagajanje tisto, ki naredi učno uro zanimivo, uspešno in ne-
nazadnje izvedljivo.
C39 Zaradi bogatih umetniških izkušenj in posledično širokega nabora ak-
tivnosti lahko v hipu snov prilagodim in tako ne sledim le zastavlje-
nemu načrtu. Zato so izvedbe lahko enkratne in včasih tudi nepono-
vljive.

UM8, fotograf
C40 V nekaj urah se ne da razviti koncepta.
C41 Kako [problem rešuje, op. a.] učiteljica kemije, kako jaz, nastane sim-
bioza. Učenci vidijo, da se da probleme reševati skupaj.
C42 Ko umetnik pride v šolsko okolje, želi biti prepoznan po lastnih ume-
tniških dosežkih. Pričakuje, da ga kot takega pozna učitelj, učiteljevo
navdušenje je vzvod, da se z umetnikom srečata v nekem dialogu pri
reševanju problema. Učenci morajo to začutiti. Iz njunega odnosa se
morajo učiti dialoga in odnosa do umetnosti.

UM9, skladatelj in fotograf
C43 Načrtovanje je lahko v pomoč, mora pa biti dovolj odprto za navdihe
trenutka in neposrednih izzivov aktivne udeležbe vseh prisotnih. Sam

129
   124   125   126   127   128   129   130   131   132   133   134