Page 133 - Kroflič, R., S. Rutar in B. Borota, ur. 2022. Umetnost v vzgoji v vrtcih in šolah: projekt SKUM. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 133
Umetnik v pedagoškem procesu

ugotavljajo, da se ob pogostejših srečevanjih z njimi način razmišljanja vzgo-
jiteljev/učiteljev spreminja, manj je negotovosti, izmenjava mnenj in zamisli
pa poteka bolj sproščeno:

C30 Po večkratnih srečanjih začnejo vzgojitelji v pogovorih pred izvedbo
tudi sami dajati različne ideje.

Pri umetniku se ustvarjalni proces načrtovanja aktivnosti, podobno kot
pri lastnem umetniškem delovanju, začne še pred neposrednim stikom z
otroki/mladostniki. Umetnik razmišlja o tematiki, izvedbenih oziroma izra-
znih tehnikah in o pristopih do izbranega umetniškega problema:

C22 Proces je na tehničnem nivoju podoben kot pri lastnem ustvarjanju,
vsebino in izraz pa morajo sooblikovati otroci.

C36 Umetnik učečemu se predstavi, ponazori in posreduje načine, ki jih
sam v svojem delu doživlja in opravlja.

Kljub temu je za umetnika sodelovanje z vzgojiteljem/učiteljem pri načr-
tovanju aktivnosti pomembno. Vzgojitelj/učitelj pozna otroke, njihove učne
izkušnje in okoliščine, v katerih bo potekala aktivnost.

C22 Dobrodošle so informacije o izrazni viziji udeležencev [otrok, op. a.],
ki se izkažejo med ustvarjalnim procesom.

Umetniki večinoma nimajo pedagoške izobrazbe. Njihove pedagoške stra-
tegije izhajajo iz poznavanja lastnega umetniškega snovanja in vsebin, ki so
vključene v aktivnosti. Informacije, ki jih umetniku pri skupnem načrtovanju
posredujejo vzgojitelji/učitelji, lahko pomagajo pri izbiri vsebin in poteka ak-
tivnosti:

C28 Informacije, ki jih prejmem od učitelja ali vzgojitelja, vplivajo na te-
matiko delavnice. Iz teh vsebin tudi sama črpam ideje za izvedbo. To
odpira nove opcije, nove oblike.

Omogočijo namreč izstopanje iz ustaljenih okvirov in preverjenih rešitev,
ki prav zato lahko odpirajo večpotja integraciji umetnosti z neumetniškimi
področji. Umetniki pravijo, da se med učnimi področji tako vzpostavi simbi-
oza odnosov:

C10 Sama sem mnenja, da je umetnost vse, tudi matematika, fizika, bio-
logija, kajti v naravi poteka vse v simbiozi; ni enega brez drugega. Pri

133
   128   129   130   131   132   133   134   135   136   137   138