Page 101 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 101
Povezanost inovativnega poučevanja z vlogami visokošolskega učitelja
Preglednica 1 Vodilo pri samorefleksiji razvoja novih in spreminjanju obstoječih programov
Vloge učitelja Uvedeni novi pri- Spoznanja – prednosti, sla-
stopi/metode bosti, vpliv na študijsko us-
pešnost in psihološko blago-
stanje študentov
Omogočanje in olajševanje
vpogleda v razvoj ter vlogo
znanja v družbi
Olajševanje vpogleda v vse-
bino in strukturo vede, pod-
ročja
Omogočanje in olajševanje
razvoja za posameznika po-
membnega znanja v učeči se
skupnosti
Ugotavljanje predznanja in
povezovanje z novim ter re-
fleksija novih spoznanj
Zagotavljanje povratnih in-
formacij študentom z name-
nom omogočanja ustrezne
študijske samoregulacije štu-
dentov
Omogočanje aktivnega uče-
nja z vključevanjem vseh ko-
munikacijskih veščin
lahko uporabimo vodilo, ki izhaja iz zgoraj navedenih vlog visokošolskega
učitelja pri na študenta osredinjenem študiju – prikazano je v preglednici 1.
Navedena in priporočena literatura
Armstrong, P. B. l. »Bloom’s Taxonomy.« Vanderbilt University, Center for Tea-
ching. https://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/blooms-taxonomy.
»Building Upon Students’ Prior Knowledge and Skills.« B. l. Yale Poorvu Center
for Teaching and Learning. https://poorvucenter.yale.edu
/StudentsPriorKnowledge.
Fullan, M. 2011. »Whole System Reform for Innovative Teaching and Learning.«
http://www.michaelfullan.ca/wp-content/uploads/2016/06/Untitled
_Document_5.pdf.
»Great Teaching Can Be Learned.« B. l. Harvard Graduate School of Education.
https://instructionalmoves.gse.harvard.edu/.
McLeod, S. 2022. »Vygotsky’s Sociocultural Theory of Cognitive Development.«
Simply Psychology, 5. maj. https://www.simplypsychology.org/vygotsky
.html
101
Preglednica 1 Vodilo pri samorefleksiji razvoja novih in spreminjanju obstoječih programov
Vloge učitelja Uvedeni novi pri- Spoznanja – prednosti, sla-
stopi/metode bosti, vpliv na študijsko us-
pešnost in psihološko blago-
stanje študentov
Omogočanje in olajševanje
vpogleda v razvoj ter vlogo
znanja v družbi
Olajševanje vpogleda v vse-
bino in strukturo vede, pod-
ročja
Omogočanje in olajševanje
razvoja za posameznika po-
membnega znanja v učeči se
skupnosti
Ugotavljanje predznanja in
povezovanje z novim ter re-
fleksija novih spoznanj
Zagotavljanje povratnih in-
formacij študentom z name-
nom omogočanja ustrezne
študijske samoregulacije štu-
dentov
Omogočanje aktivnega uče-
nja z vključevanjem vseh ko-
munikacijskih veščin
lahko uporabimo vodilo, ki izhaja iz zgoraj navedenih vlog visokošolskega
učitelja pri na študenta osredinjenem študiju – prikazano je v preglednici 1.
Navedena in priporočena literatura
Armstrong, P. B. l. »Bloom’s Taxonomy.« Vanderbilt University, Center for Tea-
ching. https://cft.vanderbilt.edu/guides-sub-pages/blooms-taxonomy.
»Building Upon Students’ Prior Knowledge and Skills.« B. l. Yale Poorvu Center
for Teaching and Learning. https://poorvucenter.yale.edu
/StudentsPriorKnowledge.
Fullan, M. 2011. »Whole System Reform for Innovative Teaching and Learning.«
http://www.michaelfullan.ca/wp-content/uploads/2016/06/Untitled
_Document_5.pdf.
»Great Teaching Can Be Learned.« B. l. Harvard Graduate School of Education.
https://instructionalmoves.gse.harvard.edu/.
McLeod, S. 2022. »Vygotsky’s Sociocultural Theory of Cognitive Development.«
Simply Psychology, 5. maj. https://www.simplypsychology.org/vygotsky
.html
101