Page 7 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 7
Uvod
Maja Mezgec
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
maja.mezgec@pef.upr.si
Alenka Andrejašič
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
alenka.andrejasic@upr.si
Sonja Rutar
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
sonja.rutar@pef.upr.si
V visokošolskem priročniku so predstavljena poglavja, ki so bila pripravljena
na podlagi izvedbenih načrtov študijskega programa, refleksij in presoj – sa-
moevalvacij ustreznosti predstavljenih primerov izvedb študijskega procesa.
S priročnikom želimo presegati meje med študijskimi področji. Čeprav se
zavedamo posebnih potreb posameznih študijskih področij, ugotavljamo, da
je splošna didaktična struktura povezovalni element, opora izvajalcu pri iz-
vedbi posameznega študijskega sklopa, predmeta, programa oziroma stop-
nje študija. Z vpogledom v podrobne izpeljave študijskega procesa posamez-
nih študijskih vsebin pa lahko zagotovimo povezovanje področij, razvoj no-
vih študijskih praks in nenazadnje interdisciplinarnost študijskih pristopov.
Vsebinsko je visokošolski priročnik razdeljen v tri sklope. V prvem so pred-
stavljeni primeri izvedb študijskega procesa, ki jih je mogoče izpeljati in pri-
lagoditi za izvedbo različnih študijskih programov in stopenj visokošolskega
izobraževanja. Maja Lebeničnik predstavlja uporabo IKT za samoregulacijo
učenja na terciarni stopnji izobraževanja, Matevž Malej uporabo sodobnih
IKT pri poučevanju in ocenjevanju – primer dobre prakse s področja matema-
tike in statistike, Valentina Brečko Grubar pa izvajanje izveninstitucionalnega
praktičnega usposabljanja študentov/nepedagoških študijskih programov –
primer dobre prakse s področja geografije.
V drugem sklopu so predstavljeni primeri izvedb poučevanja tujih jezikov
v različnih študijskih programih. Nina Lovec predstavlja primer fleksibilnega
učenja jezika turizma, točneje primer projektne naloge z uporabo digitalnih
učnih tehnologij, Šarolta Godnič Vičič predstavlja primer obrnjenega učenja
in poučevanja angleškega strokovnega jezika, Jadranka Cergol Gabrovec na
dejavnostih temelječ pristop za poučevanje italijanščine kot drugega tujega
Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki:
primeri in utemeljitve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-178-0.7-8
Maja Mezgec
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
maja.mezgec@pef.upr.si
Alenka Andrejašič
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
alenka.andrejasic@upr.si
Sonja Rutar
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
sonja.rutar@pef.upr.si
V visokošolskem priročniku so predstavljena poglavja, ki so bila pripravljena
na podlagi izvedbenih načrtov študijskega programa, refleksij in presoj – sa-
moevalvacij ustreznosti predstavljenih primerov izvedb študijskega procesa.
S priročnikom želimo presegati meje med študijskimi področji. Čeprav se
zavedamo posebnih potreb posameznih študijskih področij, ugotavljamo, da
je splošna didaktična struktura povezovalni element, opora izvajalcu pri iz-
vedbi posameznega študijskega sklopa, predmeta, programa oziroma stop-
nje študija. Z vpogledom v podrobne izpeljave študijskega procesa posamez-
nih študijskih vsebin pa lahko zagotovimo povezovanje področij, razvoj no-
vih študijskih praks in nenazadnje interdisciplinarnost študijskih pristopov.
Vsebinsko je visokošolski priročnik razdeljen v tri sklope. V prvem so pred-
stavljeni primeri izvedb študijskega procesa, ki jih je mogoče izpeljati in pri-
lagoditi za izvedbo različnih študijskih programov in stopenj visokošolskega
izobraževanja. Maja Lebeničnik predstavlja uporabo IKT za samoregulacijo
učenja na terciarni stopnji izobraževanja, Matevž Malej uporabo sodobnih
IKT pri poučevanju in ocenjevanju – primer dobre prakse s področja matema-
tike in statistike, Valentina Brečko Grubar pa izvajanje izveninstitucionalnega
praktičnega usposabljanja študentov/nepedagoških študijskih programov –
primer dobre prakse s področja geografije.
V drugem sklopu so predstavljeni primeri izvedb poučevanja tujih jezikov
v različnih študijskih programih. Nina Lovec predstavlja primer fleksibilnega
učenja jezika turizma, točneje primer projektne naloge z uporabo digitalnih
učnih tehnologij, Šarolta Godnič Vičič predstavlja primer obrnjenega učenja
in poučevanja angleškega strokovnega jezika, Jadranka Cergol Gabrovec na
dejavnostih temelječ pristop za poučevanje italijanščine kot drugega tujega
Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki:
primeri in utemeljitve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-178-0.7-8