Page 8 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 8
a Mezgec, Alenka Andrejašič in Sonja Rutar
jezika na visoki stopnji (B2–C1), Metka Malčič pa spletno orodje WebQuest za
poučevanje/učenje italijanskega jezika.
V tretjem sklopu Vanja Riccarda Kiswarday in Karmen Drljić predstavljata
utemeljitev razvojno ter individualno primernega pedagoškega procesa s so-
oblikovanjem individualiziranega načrta za študenta s posebnimi potrebami,
Sonja Rutar pa poveže inovativno poučevanje z vlogami visokošolskega uči-
telja v na študenta osredinjenem študijskem procesu.
Poglavja imajo v prvem in drugem delu uvodoma opredeljena študijska
področja po klasifikacijah Klasius-P-16 (široko področje) in FRASCATI, stopnjo
programa, program, predmet, način izvedbe, vrsto kontaktnih ur ter pred-
videno število študentov. Ta struktura predstavi situacijo, v okviru katere je
potekala izvedba študijskega procesa, ki je v poglavju predstavljena. Je vse-
binska orientacija bralcem, vendar je izvedbeno strukturo primerov mogoče
z ustreznimi prilagoditvami izpeljati tudi na drugih študijskih področjih, pro-
gramih in predmetih.
V prvem in drugem delu priročnika smo sledili didaktični strukturi, za ka-
tero menimo, da bi jo bilo smiselno zagotoviti na ravni priprave in izvedbe
vseh študijskih programov. Vsebuje naslednje elemente:
– utemeljitev določene enote oziroma sklopa;
– cilje;
– vsebino predstavljenega sklopa;
– didaktičnoizvedbeni proces;
– materiale, potrebne za izvedbo;
– uporabljeno literaturo.
Priročnik je nastal v okviru projekta Inovativno učenje in poučevanje v vi-
sokem šolstvu (INOVUP), ki povezuje univerze in visokošolske zavode z na-
menom izboljševanja kakovosti visokošolskega izobraževanja z uvedbo ino-
vativnih ter prožnih oblik učenja in poučevanja. Pobude in prizadevanja po-
sameznih visokošolskih učiteljev so se tako umestili v povezano strateško
usmeritev na ravni države.
Zahvaljujemo se vsem študentom, izvajalcem študijskih programov, stro-
kovnim podpornim službam, vodstvom univerz in fakultet, avtorjem prispev-
kov ter vsem, ki so na kakršen koli način izrazili skrb in poskrbeli, da se je
iniciativa priprave gradiv – priročnikov in visokošolskih učbenikov – začela
razvijati ter izvajati na ravni izvedbenega načrtovanja visokošolskega izobra-
ževanja.
8
jezika na visoki stopnji (B2–C1), Metka Malčič pa spletno orodje WebQuest za
poučevanje/učenje italijanskega jezika.
V tretjem sklopu Vanja Riccarda Kiswarday in Karmen Drljić predstavljata
utemeljitev razvojno ter individualno primernega pedagoškega procesa s so-
oblikovanjem individualiziranega načrta za študenta s posebnimi potrebami,
Sonja Rutar pa poveže inovativno poučevanje z vlogami visokošolskega uči-
telja v na študenta osredinjenem študijskem procesu.
Poglavja imajo v prvem in drugem delu uvodoma opredeljena študijska
področja po klasifikacijah Klasius-P-16 (široko področje) in FRASCATI, stopnjo
programa, program, predmet, način izvedbe, vrsto kontaktnih ur ter pred-
videno število študentov. Ta struktura predstavi situacijo, v okviru katere je
potekala izvedba študijskega procesa, ki je v poglavju predstavljena. Je vse-
binska orientacija bralcem, vendar je izvedbeno strukturo primerov mogoče
z ustreznimi prilagoditvami izpeljati tudi na drugih študijskih področjih, pro-
gramih in predmetih.
V prvem in drugem delu priročnika smo sledili didaktični strukturi, za ka-
tero menimo, da bi jo bilo smiselno zagotoviti na ravni priprave in izvedbe
vseh študijskih programov. Vsebuje naslednje elemente:
– utemeljitev določene enote oziroma sklopa;
– cilje;
– vsebino predstavljenega sklopa;
– didaktičnoizvedbeni proces;
– materiale, potrebne za izvedbo;
– uporabljeno literaturo.
Priročnik je nastal v okviru projekta Inovativno učenje in poučevanje v vi-
sokem šolstvu (INOVUP), ki povezuje univerze in visokošolske zavode z na-
menom izboljševanja kakovosti visokošolskega izobraževanja z uvedbo ino-
vativnih ter prožnih oblik učenja in poučevanja. Pobude in prizadevanja po-
sameznih visokošolskih učiteljev so se tako umestili v povezano strateško
usmeritev na ravni države.
Zahvaljujemo se vsem študentom, izvajalcem študijskih programov, stro-
kovnim podpornim službam, vodstvom univerz in fakultet, avtorjem prispev-
kov ter vsem, ki so na kakršen koli način izrazili skrb in poskrbeli, da se je
iniciativa priprave gradiv – priročnikov in visokošolskih učbenikov – začela
razvijati ter izvajati na ravni izvedbenega načrtovanja visokošolskega izobra-
ževanja.
8