Page 11 - Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 11
Uporaba IKT za samoregulacijo učenja
na terciarni stopnji izobraževanja
Maja Lebeničnik
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
maja.lebenicnik@pef.upr.si
Študijsko področje: KLASIUS-P-16: glavno področje:
01: Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
FRASCATI: 5 Družboslovne vede
Stopnja študijskega programa: prva stopnja (univerzitetni program)
Študijski program: Socialna pedagogika, Razredni pouk
Predmet: Pedagoška psihologija, Izobraževalna tehnologija
Način izvedbe: klasično ali na daljavo
Vrsta kontaktnih ur: predavanje in laboratorijske vaje
Predvideno število študentov: 30
Utemeljitev
Evropska komisija (European Commission, Directorate-General for Educa-
tion, Youth, Sport and Culture 2019) digitalne kompetence in kompetenco
»učenje učenja« uvršča med ključne kompetence vseživljenjskega učenja. V
tem modulu povezujemo oboje, saj lahko uporaba informacijsko-komunika-
cijske tehnologije (IKT) pripomore k učinkovitejšemu nadzoru nad lastnim
učenjem. Obstoječa IKT-orodja in digitalne vsebine (npr. aplikacije za uprav-
ljanje s časom, programi za izdelavo miselnih vzorcev ipd.) namreč podpi-
rajo izvajanje strategij samoregulacijskega učenja. Seveda uporaba IKT sama
po sebi nikakor ne zagotavlja (kvalitetnega) samoregulacijskega učenja, po-
membna je njena premišljeno zastavljena in ustrezno reflektirana uporaba.
V tem modulu obravnavamo predvsem besedno učenje, čeprav ima teh-
nologija nedvomno veliko prednosti tudi za druge oblike učenja (npr. pri
problemskem učenju, psihomotoričnem učenju). Z dejavnostmi poskušamo
spodbujati konstruktivno uporabo IKT pri samostojnem učenju ter razvijati
pozitivna pa tudi kritična stališča do uporabe IKT v procesih učenja.
Cilji
– Študent pozna pojem, faze in strategije samoregulacijskega učenja.
– Pozna postopke in razume smiselnost izvajanja posameznih strategij.
– Se izpopolni pri uporabi IKT za izvajanje določene strategije.
Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki:
primeri in utemeljitve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-178-0.11-23
na terciarni stopnji izobraževanja
Maja Lebeničnik
Univerza na Primorskem, Pedagoška fakulteta
maja.lebenicnik@pef.upr.si
Študijsko področje: KLASIUS-P-16: glavno področje:
01: Izobraževalne znanosti in izobraževanje učiteljev
FRASCATI: 5 Družboslovne vede
Stopnja študijskega programa: prva stopnja (univerzitetni program)
Študijski program: Socialna pedagogika, Razredni pouk
Predmet: Pedagoška psihologija, Izobraževalna tehnologija
Način izvedbe: klasično ali na daljavo
Vrsta kontaktnih ur: predavanje in laboratorijske vaje
Predvideno število študentov: 30
Utemeljitev
Evropska komisija (European Commission, Directorate-General for Educa-
tion, Youth, Sport and Culture 2019) digitalne kompetence in kompetenco
»učenje učenja« uvršča med ključne kompetence vseživljenjskega učenja. V
tem modulu povezujemo oboje, saj lahko uporaba informacijsko-komunika-
cijske tehnologije (IKT) pripomore k učinkovitejšemu nadzoru nad lastnim
učenjem. Obstoječa IKT-orodja in digitalne vsebine (npr. aplikacije za uprav-
ljanje s časom, programi za izdelavo miselnih vzorcev ipd.) namreč podpi-
rajo izvajanje strategij samoregulacijskega učenja. Seveda uporaba IKT sama
po sebi nikakor ne zagotavlja (kvalitetnega) samoregulacijskega učenja, po-
membna je njena premišljeno zastavljena in ustrezno reflektirana uporaba.
V tem modulu obravnavamo predvsem besedno učenje, čeprav ima teh-
nologija nedvomno veliko prednosti tudi za druge oblike učenja (npr. pri
problemskem učenju, psihomotoričnem učenju). Z dejavnostmi poskušamo
spodbujati konstruktivno uporabo IKT pri samostojnem učenju ter razvijati
pozitivna pa tudi kritična stališča do uporabe IKT v procesih učenja.
Cilji
– Študent pozna pojem, faze in strategije samoregulacijskega učenja.
– Pozna postopke in razume smiselnost izvajanja posameznih strategij.
– Se izpopolni pri uporabi IKT za izvajanje določene strategije.
Mezgec, M., A. Andrejašič in S. Rutar, ur. 2022. Inovativne prakse v visokošolski didaktiki:
primeri in utemeljitve. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
https://doi.org/10.26493/978-961-293-178-0.11-23