Page 210 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 210

psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi

            Preglednica 4: Primerjava načela integritete poklica iz Kodeksa poklicne etike psihologov
            (Društvo psihologov Slovenije, 2019) ter izbranih členov iz Kodeksa etični načel v social-
            nem varstvu (2014)

                                            Kodeks etičnih načel v socialnem varstvu – izbrani
                Kodeks poklicne etike psihologov
                                                        ujemajoči členi
             4 Načela integritete poklica  6. Spoštovanje poklicne avtonomije
             Členi 4.1.–4.15.              19. Dolžnost izobraževanja in usposabljanja


                 Psiholog stalno spoštuje psihološko stroko in svoj poklic. Prizadeva
            si za vzajemni razvoj teorije in prakse, se izobražuje ter pridobljena zna-
            nja nadgrajuje.
                 Primerjava zgoraj navedenih načel obeh kodeksov nam kaže skupna
            področja, pri  katerih se kodeksa dopolnjujeta,  in izpostavlja  pomemb-
            na področja etike pri praktičnem delu psihologa v varstveno delovnem
            centru.

                 Najpogostejše etične dileme in občutljive teme pri delu
                 z osebami z motnjo v duševnem razvoju
            Pri delu z osebami z motnjo v duševnem razvoju se v praksi pogosto po-
            javljajo etične dileme, največkrat vezane na pravice oseb z motnjo. Le-te
            so enake pravicam vseh ljudi, opredeljene v mednarodnih konvencijah,
            resolucijah in nacionalnih programih, vendar so pogosto kršene.
                 Lačen (2016) še posebej izpostavlja dve temeljni pravici, ki sta:

            –    pravica osebe z motnjo v duševnem razvoju in njene družine do
                 izbire, še posebej pravica do drugačnosti, svobode, ter
            –    pravica do normalizacije v vseh bistvenih segmentih življenja,
                 upoštevajoč strogo individualno specifične potrebe in zadovolji-
                 tev le-teh.
                 Pri uresničevanju teh pravic imajo osebe z motnjo v duševnem ra-
            zvoju v življenju prenekatere prepreke, ki pa jih poskuša psiholog s svo-
            jim strokovnim pristopom osvetliti in zmanjšati v največji možni meri.












            208
   205   206   207   208   209   210   211   212   213   214   215