Page 289 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 289

II.9


                 Etične vsebine pri delu

                 psihologa v policiji

                 Dejan Kozel
                 Petra Brne
                 Blanka Simšič
                 Mirjana Savić




                 Povzetek
                 Razvoj področja psihologije v nova področja specializacije
                 pogosto spremljajo etični izzivi. Mnoge od teh izzivov je mogoče
                 rešiti s sledenjem splošnim etičnim načelom, ki so opredeljenimi
                 v Kodeksu poklicne etike psihologov (Društvo psihologov Slovenije,
                 2019). Nekatera etična vprašanja pa zahtevajo skrbno obravnavo,
                 ker so lahko nova, večplastna, edinstvena, nepričakovana ali
                 sprva celo neprepoznana. Policijska psihologija, ki se ukvarja
                 z uporabo psihološkega znanja v organih pregona, je primer
                 enega izmed specialističnih področjih psihologije, ki se srečuje
                 s takšnimi etičnimi izzivi (Zelig, 1988). Članek osvetljuje
                 najpogostejše etične dileme, s katerimi se srečujemo slovenski
                 psihologi, zaposleni v policiji in na Ministrstvu za notranje
                 zadeve. Dotika se konkretnih primerov etičnih dilem in načinov
                 njihovega reševanja ter predlaga rešitve, kako se v prihodnosti
                 čim učinkoviteje in strokovneje spoprijeti s tovrstnimi etičnimi
                 izzivi.
                 Ključne besede: policijska psihologija, psihološko testiranje,
                 konflikt vlog, zagotavljanje zaupnosti, varovanje podatkov


            Kozel, D., Brne, P., Simšič, B. in Savić, M. (2023). Etične vsebine pri delu psihologa v policiji. V V. Poštuvan in M. Čerče
            (ur.), Psiholog v dilemi: etične vsebine in etična zavest v praksi (str. 287–296). Založba Univerze na Primorskem.
            https://doi.org/10.26493/978-961-293-275-6.287-296

                                                                              287
   284   285   286   287   288   289   290   291   292   293   294