Page 467 - Poštuvan Vita, Cerce Mojca. Ur. 2023. Psiholog v dilemi: eticne vsebine in eticna zavest v praksi. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 467

III.3 ∙ etične smernice in psihološka praksa na področju telepsihologije

             Kakšni so varnostni vidik? Ali je uporabnik samomorilno ogrožen oz. so zanj značil-
             ne druge težave na področju mentalnega ali telesnega zdravja, ki bi zahtevale srečanje   •
             v živo?

                       Ali sva z uporabnikom ustrezno tehnološko pripravljena?
             Ali je tvoja programska oprema zakonsko ustrezna (GPRD-standard)?  •
             Ali ima uporabnik ustrezno spletno povezavo za videoklic?      •
             Ali si se z uporabnikom pogovoril/-a, kako se povezati preko spleta in kako uporabiti   •
             opremo za videoklic?
             Ali uporabljaš ustrezno varovano povezavo in nejavno oz. nezaščiteno povezavo Wi-  •
             -Fi? Kako pa je s tem pri uporabniku (lahko poveča tveganje za vdor)?
             Ali si preveril/-a, če imaš posodobljeno protivirusno opremo? Kako je s tem pri upo-
             rabniku?                                                       •


                               Ali so prostorske danosti ustrezne?
             Ali je v prostoru dovolj zasebnosti? Ali je dovolj tiho?       •
             Ali je soba ustrezno osvetljena (npr., ali okno za tabo lahko izrazito zmanjša kontrast   •
             slike)?
             Za izboljšanje očesnega stika postavi kamero tako, da zlahka sočasno gledaš klienta in
             kamero.                                                        •
             Po potrebi odstrani osebne predmete in druge morebitno moteče predmete iz ozadja.  •
             Preverita kakovost slike in zvoka. Ali se lahko slišita in vidita? Imata oba (vsi) prižgan
             zvok?                                                          •
             Ohrani očesni kontakt in govori jasno.                         •


                           Pred spletnim srečanjem s pomočjo videoklica
             Bodi kompetenten telepsiholog (npr., obišči spletni tečaj).    •
             S klientom se posvetuj o prednostih in pomanjkljivostih obravnave na daljavo.  •
             V primeru karantene pridobi pisno privoljenje klienta s pomočjo orodij za elektronsko   •
             podpisovanje (npr. DocHub).
             Ali imaš nadomestni načrt v primeru tehnoloških težav? Ali imaš načrt za krizne in-  •
             tervencije? Ali poznaš vire za pomoč v duševni stiski v okolju, kjer biva uporabnik?
             Ali boš seanso obračunal/-a? Tudi v primeru, da uporabnika ni?  •
             Pri obravnavi otrok je pomembno opredeliti, kje bo starš oz. skrbnik.  •

                         Na začetku spletnega srečanja s pomočjo videoklica
             Preveri uporabnikovo istovetnost, če je to potrebno.           •
             Potrdi uporabnikovo lokacijo in telefonsko številko.           •
             Potrdi, da je zasebnosti pri tebi in uporabniku zagotovljena.  •
             Vsi prisotni posamezniki morajo biti v vidnem polju kamere, tako, da uporabnik in   •
             psiholog vesta, kdo je prisoten.



                                                                              465
   462   463   464   465   466   467   468   469   470   471   472