Page 215 - Koderman, Miha, Poklar, Mojca, ur. 2023. Geografsko raziskovanje slovenske Istre 2. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 215

Povzetek

            njena naselja soočajo s procesom staranja prebivalstva, z dnevnimi se-
            litvami delovno aktivnih prebivalcev v bližnja mesta in relativno slabo
            infrastrukturno opremljenostjo. Avtorji so med prebivalci obravnava-
            nih naselij z anketno raziskavo in s strukturiranimi intervjuji z izbrani-
            mi posamezniki ugotavljali zadovoljstvo z bivalnimi pogoji in opredelje-
            vali prednosti ter pomanjkljivosti bivanja na podeželju. Zanimali so jih
            mnenja o staranju prebivalstva in ovirah za naselitev mladih ter njiho-
            ve želje glede razvoja naselja z opredelitvijo tistih področij, ki jih domači-
            ni prepoznavajo kot perspektivna in na katerih si želijo graditi prihodnji
            razvoj svojih skupnosti. Rezultati raziskave so pokazali, da si prebivalci
            želijo spodbuditi razvoj dejavnosti, ki bi jim nudile možnosti za zaposli-
            tev oz. samozaposlitev in bi prispevale k ohranjanju kulturne pokrajine.
            Razvojne priložnosti domačini prepoznavajo v razvoju »butičnega« in ak-
            tivnega turizma, turizma v povezavi s kmetijstvom, z gastronomijo in s
            kulturno dediščino.
                 Monografija je namenjena tako strokovni geografski kot tudi šir-
            ši zainteresirani laični javnosti, ki spremlja aktualne procese in pojave
            na območju slovenske Istre. Izbrani rezultati so potencialno zanimivi za
            pripravljavce strateških dokumentov na področjih prilagajanja na pod-
            nebne spremembe, načrtovanja prostorskega razvoja urbanih območij in
            tudi podeželja ter spodbujanja turizma in drugih aktivnosti na lokalni ter
            regionalni ravni. Delo prinaša izvirna spoznanja na različnih področjih
            geografije, zato bo lahko koristen pripomoček učiteljem geografije ter so-
            rodnih predmetov in tudi študentom, ki raziskujejo naravne in družbene
            značilnosti tega edinstvenega območja.

























                                                                              215
   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220