Page 68 - Homo senescens II: izbrane teme
P. 68

Otto Gerdina


                  Norman in Milner 2012; Ylänne 2015), čeprav starost že dolgo ni več neizo-
                  gibna faza, za katero je značilen družben umik, stari ljudje pa so daleč od
                  tega, da bi bili staromodni, krhki in nemočni.
                    Za razliko od prikazov starosti v časopisih so podobe starih ljudi v revijal-
                  nem tisku in na televiziji pozitivnejše. Medijske hiše pogosto nočejo prikazo-
                  vati problemov, kot je starost, saj zanje ne morejo ponuditi rešitev (Kessler,
                  Rakoczy in Staudinger 2004). Posledično so stari ljudje na televiziji pogosteje
                  prikazani na pozitiven način, ki pa ima malo skupnega z realnostjo.
                    Kot ugotavljata Hannah J. Swift in Steeden (2020), je razlika v prikazih sta-
                  rosti delno tudi odsev ciljnega občinstva. Če je le-to mlado, bo prikaz sta-
                  rosti komičen in posmehljiv, s poudarjenimi negativnimi stereotipi. V medi-
                  jih, ki so specifično namenjeni starim ljudem, pa bodo verjetneje prevlado-
                  vale podobe uspešnega staranja. Potencial pozitivnih podob staranja je ve-
                  lik, saj lahko pripomorejo ne le k večji samozavesti, pozitivnejšemu konceptu
                  sebstva in boljši subjektivni oceni zdravja pri starih ljudeh (Swift in Steeden
                  2020), ampak tudi k učinkovitejši izrabi potencialnih človeških virov in bolj-
                  šimmedgeneracijskimodnosom(Bai 2014).Lahko panekritično zagovarjanje
                  omenjenih idealov prav tako homogenizira podobe staranja in ustvari nere-
                  alistične ter nedosegljive ideale dobrega staranja.

                       Opomba
                       Poglavje nadgrajuje, kar je avtor že objavil v svoji doktorski disertaciji »Repre-
                       zentacije starosti v slovenskih dnevnih časopisih«, ki je bila (so)financirana iz
                       državnega proračuna na podlagi pogodb, ki so bile sklenjene med ARRS in av-
                       torjem disertacije.

                       Literatura
                       Bai, X. 2014. »Images of Ageing in Society: A Literature Review.« Journal of Po-
                          pulation Ageing 7 (3): 231–253.
                       Fealy, G., in M. McNamara. 2009. Constructing Ageing and Age Identity: A Case
                          Study of Newspaper Discourses. Dublin: National Centre for the Protection
                          of Older People.
                       Gerbner, G., L. Gross, M. Morgan in N. Signorielli. 1986. »Living with Television:
                          The Dynamics of the Cultivation Process.« V Perspectives on Media Effects,
                          ur. J. Bryant in D. Zillmann, 17–40. Hillsdale, NJ: Erlbaum.
                       Gibb, H., in E. Holroyd. 1996. »Images of Old Age in the Hong Kong Print Media.«
                          Ageing and Society 16(2): 151–175.
                       Grant, M. J., in A. Booth. 2009. »A Typology of Reviews: An Analysis of 14 Review
                          Typesand Associated Methodologies.« HealthInformationandLibrariesJo-
                          urnal 26 (2): 91–108.


                  68
   63   64   65   66   67   68   69   70   71   72   73