Page 147 - Politike človekovih pravic
P. 147
Raziskovanje in merjenje politik človekovih pravic 3
Povzeto z besedami Landmana (2006) torej dobra analiza človeko-
vih pravic in dobri argumenti za človekove pravice potrebujejo moč-
ne raziskovalne temelje, iz katerih je razvidno, na kakšen način se bo
opredelilo problematiko človekovih pravic, kako bodo zbrani in nadalje
analizirani vsi potrebni podatki za analizo te problematike ter kako
bodo pripravljeni zaključki. Če se ne držimo opisanega in ne spoštu-
jemo izpostavljenih raziskovalnih korakov, analiza vodi do napačnih
zaključkov, slabih priporočil in nasvetov za prihodnje rešitve, s tem pa
do napak pri težnjah k izboljšanju pogojev delovanja človekovih pravic
(str. 74).
Raziskovalne vsebine na področju družboslovja in s tem tudi poli-
tologije ter z njo povezanega raziskovanja človekovih pravic so zaradi
svoje vsebinske tenkočutnosti prvenstveno problemsko osredotočene
in pogosto tudi polne izzivov tudi na raziskovalnem polju, zato je še
toliko pomembneje, da vemo, katere konkretne vsebine bomo sploh
preučevali, ter razumemo, zakaj jih sploh raziskujemo, in da jih preds-
tavimo celovito.
Problem oz. vsebina preučevanja politike človekovih pravic, ki nas
zanima, je lahko npr.:
• kako neka institucija skrbi za zagotavljanje pravice do življenja;
• kako je institucija uspešna pri zagotavljanju te pravice;
• kako uspešna je v primerjavi z neko drugo institucijo, v neki drugi
državi, skozi čas;
• kateri so vodilni ukrepi in mehanizmi, ki jih pri svojem delu za
zagotavljanje pravice do življenja izvaja ta institucija;
• ali so ti ukrepi in mehanizmi sploh primerni;
• ali so učinkoviti za doseganje cilja in kaj cilj sploh je;
• kako na delo institucije gledajo ostale institucije in skupine v lo-
kalnem, nacionalnem, mednarodnem okolju;
• ali je ta institucija odgovorna za dobro ali slabo stanje zagotavlja-
nje pravice do življenja v državi;
• ali je od delovanja te institucije odvisna ocena stanja svobode v
državi.
Navedenim vprašanjem bi lahko dodali še številna nova, a bistveno
je, da se zavedamo, da je vsako od teh vprašanj lahko bodisi povsem
samostojno raziskovalno vprašanje ali pa vsebinsko smiselno in logič-
no medsebojno povezana kompleksna celota več vprašanj. Prav tako
je tudi bistveno, da znamo pojasniti, zakaj je prav izbrano vprašanje
147