Page 148 - Politike človekovih pravic
P. 148

3  Raziskovanje in merjenje politik človekovih pravic


                                                          Ontologija
                                                          (teorija biti)


                                                  - Kaj je res
                                                  - Vprašanja o obstoju, izvoru
                                                  - Pozitivistični pristop
                                                  - Teoretski  lozofski pristop



                                                         Epistemologija
                                                        (teorija znanja)

                                                  - Kako vemo
                                                  - Aktivna konstrukcija(skozi izkušnje,
                                                  - avtoriteto, intuicijo)
                                                  - Postpozitivistični pristop
                                                  - Teoretski  lozofski pristop


                                                          Aksiologija
                                                   (diskurz vrednotne presoje)


                                                  - Kaj jeprav
                Slika 3.1                         - Vrednote, etika,morala
                Možni filozofski pristopi
                oz. razlogi preučevanja           - Postpozitivisti?ni pristop
                politike in človekovih pravic     - Praktični  lozofski pristop




                za naše raziskovanje osrednjega pomena in kaj pričakujemo, da bomo
                o njem lahko pomembnega sporočili z dobljenimi raziskovalnimi ugo-
                tovitvami. Pri vsem tem nam lahko pomembno pomagajo različni teo-
                retični ali praktični filozofski pristopi oz. vprašanja o naravi problema
                ter s tem povezane ontološke, epistemološke in aksiološke smernice –
                na podlagi raziskovanja želimo spoznati »resnico» (ontologija), želimo
                vedeti (epistemologija) ali želimo (raz)soditi (aksiologija).
                  Z vidika opisanega torej preučevane vsebine oz. problem lahko pre-
                učujemo z naslednjimi motivi, cilji oz. pričakovanji (Hogwood in Gunn,
                1984; McNabb, 2010):
                  •  začetno seznanjanje, preučevanje (angl. exploration) oz. mapiranje
                    vsebine problema;


                            148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152   153