Page 49 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 49

Koncept participacije v vzgoji in izobraževanju v prizmi zgodovinskega diskurza


                     vekovihpravicRS:Zagovornik–glasotroka. Uredila L. Kalčina. Ljubljana: Va-
                     ruh človekovih pravic Republike Slovenije.
                  Vlada Republike Slovenije. 2020. Program za otroke 2020–2025. Ljubljana: Vlada
                     Republike Slovenije.
                  Wolff,M.,inS.Hartig.2013.GelingendeBeteiligunginderHeimerziehung:EinWer-
                     kbuch für Jugendliche und ihre Betreuerinnen. Weinheim: Juventa.
                  Zakon o spremembah in dopolnitvah Zakona o osnovni šoli (ZOsn-F). 2007.
                     UradnilistRepublikeSlovenije,št.102.https://www.uradni-list.si/1/objava.jsp
                     ?sop=2007-01-5073.
                  Zavod Republike Slovenije za šolstvo. 2022. Vzgoja in izobraževanje za trajno-
                     stni razvoj: kažipot. Ljubljana: UNESCO in Slovenska nacionalna komisija
                     za UNESCO.
                  Združeni narodi. 1989. »Konvencija o otrokovih pravicah.« Varuh človekovih
                     pravic Republike Slovenije.
                  Žavbi, A., in I. Vipavc Brvar. 2004. Potrebe mladih po informacijah in participaciji
                     na območju Ljubljane z okolico: poročilo raziskave. Ljubljana: Ministrstvo za
                     šolstvo in šport, Urad Republike Slovenije za mladino, in Mladinsko infor-
                     mativnosvetovalnosrediščeSlovenije.


                  The Concept of Participation in Education in the Prism
                  of Historical Discourse
                  Throughatheoreticalanalysisofvariouslegalprovisionsandresearch,thisarti-
                  cle sheds light on the historical background and understanding of the concept
                  of educational participation, drawing on the political discourses of the second
                  half of the twentieth century for the origins of the concept as we know it today.
                  The focus is on the ideas and concepts of reform pedagogy – the forerunner of
                  participatory involvement of children/young people in education. It reviews
                  the original assumptions of the concept of participation, which, despite the
                  analogous conceptual definition of participation, require different interpreta-
                  tions in different areas and contexts, and pursues the thesis that the current
                  status – in the area of implementing the participation of children/young peo-
                  ple in the Slovenian educational space – is still inadequate in some areas.
                  Keywords: participation, education, reform pedagogy, (social) pedagogy, chil-
                  dren/adolescents














                                                                            49
   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53   54