Page 45 - Pedagoška vizija / A Pedagogical Vision
P. 45

Koncept participacije v vzgoji in izobraževanju v prizmi zgodovinskega diskurza


             sti) sovpadajo (Marovič, Bajželj in Krajnčan 2014) – se pravi s kompetentnim
             in avtonomnim posameznikom, ki se bo lahko lažje soočal z izzivi sodobne
             družbe.
               Prav tako se moramo zavedati, kot že Bajželj (2008, 11), »da participacija
             otrok in mladostnikov ni enostaven proces, za katerega se lahko odločimo
             in ga preprosto izvedemo, temveč je proces dialoga, akcije, analiz in spre-
             memb«. V sam proces participacije v VIZ je tako torej zmeraj vključenih
             mnogo dejavnikov, ki ga oblikujejo, vodijo, določajo in ki seveda tudi ključno
             vplivajo na njegove rezultate.

                  Literatura
                  Abeling, M.,P. Bollweg, G.Flösser, M. Schmidt in M.Wagner. 2003.»Partizipa-
                     tion in der Kinder- und Jugendhilfe.« V Kinder- und Jugendhilfe im Reform-
                     prozess, uredili J. Merchel, H.-J. Schimke, S. Bissinger, K. Bollert, M. Abeling,
                     P. Böllweg G. Flösser idr., 225–304. 2. izd. München: Deutsches Jugendinsti-
                     tut.
                  Ackermann, T. 2022. »Partizipation und Kinderschutz: Herausforderungen und
                     Entwicklungsperspektiven:ZuBedeutungvonPartizipationfürdieKinder-
                     und Jugendhilfe.« V Partizipation in der Kinder- und Jugendhilfe: Anspruch,
                     Ziele und Formen der Partizipation von Kindern und Jugendlichen, uredila K.
                     Peyerl in I. Züchner, 178–191. Weinheim: Juventa.
                  Bajželj, B. 2008. »Vloga participacije mladih v luči trajnostnega razvoja.« V So-
                     dobni pouk skozi cilje trajnostne vzgoje, uredila I. Kavčič in P. Šabec, 6–12.
                     Ljubljana: Center šolskih in obšolskih dejavnosti.
                  Batistič Zorec, M. 2010. »Participacija otrok v Slovenskih vrtcih z vidika stališč
                     in izkušenj vzgojiteljev.« V Pedagoški koncept Reggio Emilia in kurikulum za
                     vrtce: podobnosti v različnosti, uredili T. Devjak, M. Batistič Zorec, J. Vogrinc,
                     D. Skubic in S. Berčnik, 67–85. Ljubljana: Pedagoška fakulteta.
                  Betz, T., T. Olk in P. Rother. 2011. »Zwischen Absichtserklärungen und Partizipa-
                     tions-wirklichkeit: Argumente und Empfehlungen zur Stärkung der Par-
                     tizipation von Kindern und Jugendlichen.« V Partizipation von Kindern
                     und Jugendlichen: Forschungsergebnisse, Bewertungen, Handlungsmögli-
                     chkeiten, uredili T. Betz, W. Gaiser in L. Pluto, 273–287. 2. izd. Schwalbach:
                     Wochenschau.
                  Blandow, J., U. Gintzel in P. Hansbauer. 1999. Partizipation als Qualitätsmerkmal
                     in der Heimerziehung: Eine Diskussionsgrundlage. Münster: Votum.
                  Boljka, U., J. Rosič, T. Narat, J. Murgel in A. Istenič. 2020. Implementing the Child
                     Participation Assessment Tool in Slovenia. Ljubljana: Inštitut Republike Slo-
                     venije za socialno varstvo.
                  Brezovšek, M. 1995. »Politična participacija.« Teorija in vzgoja 32 (3–4): 199–211.
                  Bundesminister für Familie, Senioren, Frauen und Jugend. 1998. Bericht über
                     Lebenssituation von Kindern und die Leistungen der Kinderhilfen in Deut-


                                                                             45
   40   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50