Page 33 - Harmonska_Spremljava_Petja
P. 33
6
6 Združev anje glasbene teorije
s praktičnim igranjem
(krila konja)
Glasba je izkustvena znanost. To naj bi pomenilo, da moramo praktično zna-
nje povezati s teorijo. Človek lahko glasbeno napreduje edino z izkušnjo, ki
je ne more dobiti v nobeni knjigi. Z vsakim ponovnim igranjem motiva se
njegova izvedba in izraz izboljšujeta.
Pri poučevanju glasbe sta metoda in način zelo pomembna. Pri izbrani me-
todi moramo preveriti, če določena metoda pri določeni osebi deluje. Seveda
se ne more prilagajati samo učitelj glasbe, ampak tudi učenec. Če to deluje
obojestransko, je uspeh zagotovljen. Zato sta široko znanje in dolgoletna pra-
ksa garanciji za lepo petje ter ubrano igranje. Tu so tudi predispozicije, ki se
od učenca do učenca lahko razlikujejo.
Največje mojstrstvo učiteljev glasbe je inkluzivno delovanje. Na ta način
vsakemu otroku dajemo nalogo, ki jo zmore odigrati. Nekdo morda ne more
zapeti v čisti intonaciji, lahko pa zato odlično drži ritem s tolkali ali z udarja-
njem po telesu (angl. bodypercussion). Kadar pri glasbenih dejavnostih uspe-
mo združiti zelo talentirane in manj sposobne otroke, se med njimi spletejo
interakcije. Na ta način se otroci še bolj povezujejo. Vendar moramo pri tem
ves čas paziti, da nam glasba v skupini ne začne razpadati in da vzdržujemo
primerno raven izvajanja.
Kako združevati teorijo in prakso v glasbi? Pri učenju glasbe je na vseh
ravneh (otroci ali odrasli) potreben jasen sistem napredovanja. Pomembno
je, kaj se v danem trenutku v dani časovni enoti zapomnimo, razumemo in
to tudi fizično izvedemo. Če sta ti dve znanji med sabo preveč ločeni (npr.,
učencu nekaj časa posredujemo samo teoretično znanje, praksa pa »stoji«),
napredovanje ne bo tako uspešno, kot bi bilo ob sočasnem napredovanju.
Glasbena teorija je kot matematična kategorija dokaj zapleten sistem, ki ga
možgani zelo težko razumejo. Ko teoriji dodamo praktično izvedbo ali prak-
tičen prikaz motiva, lahko note, akordi in ritmični sistemi oživijo ter dobijo
smisel. Prav tako ni pomembno, da razumemo celotno znanost harmonije
in kontrapunkta ter popolnoma obvladamo branje not, da bi izvedli določe-
no skladbo na visoki ravni. Danes poznamo različne načine razumevanja in
ustvarjanja glasbe, kar velja tudi za poučevanje glasbe.
33