Page 90 - Naša pedagoška pot
P. 90

Dr. Sonja Rutar, dr. Mojca Žefran in dr. Silva Bratož


                  in kulture izkusijo preko veččutnega zaznavanja (gibanja, petja, preizkušanja
                  hrane, umetniškega izražanja ipd.).
                    Po letu dni od ustanovitve je evalvacija dela v enoti RA-RA pokazala zelo
                  pozitivne učinke implementacije modela. Na osnovi povratne informacije, ki
                  smo jo pridobili od vzgojiteljic in staršev, lahko sklepamo, da so načrtovane
                  in izvedene dejavnosti dosegle in celo presegle pričakovane rezultate, pozi-
                  tivna povratna informacija otrok, ki so bili vključeni v enoto, pa nam zagotav-
                  lja, da gre za uspešen in učinkovit model zagotavljanja večjezičnega učnega
                  okolja. RA-RA je tako že v prvem letu delovanja zagotovila participacijo otrok,
                  ki je osrednje načelo demokratičnih procesov, participacijo staršev, strokov-
                  nih delavcev, vodstvenih delavcev vrtca, lokalne skupnosti, študentov in raz-
                  iskovalcev pri razvoju pristopov, obenem pa kakovost pedagoškega procesa,
                  ki je temeljno izhodišče njenega delovanja. Vsebino je v prvem letu delova-
                  nja RA-RA zagotovil model večjezičnega vrtca, v nadaljevanju pa bo potekal
                  tudi razvoj didaktičnih pristopov na področju narovoslovja, družboslovja, gi-
                  banja, matematike in umetnosti.
                    Ob dejstvu, da se kakovost pedagoškega procesa povezuje tudi s sistem-
                  skimi značilnostmi vzgoje in izobraževanja, bo RA-RA pri svojem delovanju
                  skrbela za ohranjanje in razvoj organiziranosti predšolske vzgoje v sloven-
                  skih vrtcih kot celovitega (povezanost skrbi/varstva, vzgoje in izobraževanja)
                  in enovitega (povezanost vzgoje in izobraževanja v prvem in drugem sta-
                  rostnem obdobju) sistema predšolske vzgoje. Teoretična izhodišča razvoja
                  novih pristopov na področju predšolske vzgoje pa izhajajo iz značilnosti
                  otrokovega razvoja, načinov učenja ter občutljivosti za sociokulturni kon-
                  tekst otrokovega razvoja in učenja. Zato Pedagoška fakulteta Univerze na
                  Primorskem pri razvijanju jezikovnih zmožnosti upošteva tudi značilnosti
                  dvo-/večjezičnega okolja in zagotavlja medkulturne ter večjezične vzgojno-
                  izobraževalne interakcije z okoljem. Obenempajezagotovljenatudisklad-
                  nost dela z nacionalno zakonodajo, s predpisi in standardi, ki določajo orga-
                  nizacijo in izvedbo predšolske vzgoje v vrtcih, ter z etičnimi pravili in razisko-
                  valnimi standardi Univerze na Primorskem.
                    RA-RA, Raziskovalno-razvojna enota predšolske vzgoje Pedagoške fakul-
                  tete Univerze na Primorskem, je tako primer sinergičnega povezovanja znan-
                  stvenega raziskovanja in s tem razvoja novega znanja, izobraževanja kot de-
                  javnosti ter prispevka vseh vključenih k pozitivnemu pripoznanju skupnih
                  značilnosti in specifičnosti večjezičnega ter večkulturnega okolja in s tem pri-
                  mer prispevka k dobrobiti celotne skupnosti.






                  90
   85   86   87   88   89   90   91   92   93   94   95