Page 103 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 103

4.3 Parametrični preizkusi

               Za primer Welchevega t-preizkusa si oglejmo, ali imajo učitelji in učiteljice
             različna mnenja glede spremenljivke »Q24l« – »Z učenci s ob primerih po-
             govarjamo, kako reševati konflikte«. V meniju »Analize« izberemo podmeni
             »t-testi« in možnost »t-test neodvisnih vzorcev«. Spremenljivko »Q24l« vsta-
             vimo v okence »Odvisne spremenljivke«, spremenljivko »Spol« pa v okence
             »Združevalna spremenljivka«. Prikažejo se rezultati t-preizkusa za neodvisne
             vzorce:

             Ponazoritev 40  T-test neodvisnih vzorcev
                                   Statistika   df          p
             Q24l  T-test            -2.7 1ᵃ   805       0.007
             Opomba:  ᵃ Levenov test je statistično značilen (p < 0.05),
             kar kaže na kršitev predpostavke enakih varianc.

               Kot razberemo iz preglednice, nas Jamovi obvesti, da spremenljivke nimajo
             homogene variance. Preverimo ta pogoj tudi s tem, da izberemo ukaz »Test
             homogenosti«. Izpis je sledeči:

             Ponazoritev 41  Homogeneity of Variances Tests
                                      F       df       df2       P
             Q24l  Levene‘s         6.38       1       805     0.012
                  Variance ratio    1.34      81       724     0.059

             Opomba  Additional results provided by moretests
               Iz preglednice razberemo, da je pogoj enakosti varianc kršen, saj je Leve-
             nov F-preizkus statistično značilen (p = 0,012). Zato je uporaba t-preizkusa za
             neodvisne vzorce neupravičena in uporabimo različico Welchevega t-preiz-
             kusa. To naredimo tako, da izberemo ukaz »Welchev t« (slika 40) pod sezna-
             mom spremenljivk (        ). Zaradi enostavnosti prikazov rezultatov od-
             stranimo ukaz »t-test«. Izpiše se sledeče:

             Ponazoritev 42  T-test neodvisnih vzorcev
                              Statistika  df    p
             Q24l  Welchev t     -2.41  95.1  0.018
               Iz preglednice razberemo, da obstajajo statistično značilne (p = 0,018) raz-
             like med mnenjem učiteljic in učiteljev. Da raziščemo te razlike in ugotovimo
             mero velikosti učinka, izberemo še ukaza »Opisne statistike« in »Velikost učin-
             ka«. Izpis je zdaj sledeči:





                                                                            103
   98   99   100   101   102   103   104   105   106   107   108