Page 103 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 103
4.3 Parametrični preizkusi
Za primer Welchevega t-preizkusa si oglejmo, ali imajo učitelji in učiteljice
različna mnenja glede spremenljivke »Q24l« – »Z učenci s ob primerih po-
govarjamo, kako reševati konflikte«. V meniju »Analize« izberemo podmeni
»t-testi« in možnost »t-test neodvisnih vzorcev«. Spremenljivko »Q24l« vsta-
vimo v okence »Odvisne spremenljivke«, spremenljivko »Spol« pa v okence
»Združevalna spremenljivka«. Prikažejo se rezultati t-preizkusa za neodvisne
vzorce:
Ponazoritev 40 T-test neodvisnih vzorcev
Statistika df p
Q24l T-test -2.7 1ᵃ 805 0.007
Opomba: ᵃ Levenov test je statistično značilen (p < 0.05),
kar kaže na kršitev predpostavke enakih varianc.
Kot razberemo iz preglednice, nas Jamovi obvesti, da spremenljivke nimajo
homogene variance. Preverimo ta pogoj tudi s tem, da izberemo ukaz »Test
homogenosti«. Izpis je sledeči:
Ponazoritev 41 Homogeneity of Variances Tests
F df df2 P
Q24l Levene‘s 6.38 1 805 0.012
Variance ratio 1.34 81 724 0.059
Opomba Additional results provided by moretests
Iz preglednice razberemo, da je pogoj enakosti varianc kršen, saj je Leve-
nov F-preizkus statistično značilen (p = 0,012). Zato je uporaba t-preizkusa za
neodvisne vzorce neupravičena in uporabimo različico Welchevega t-preiz-
kusa. To naredimo tako, da izberemo ukaz »Welchev t« (slika 40) pod sezna-
mom spremenljivk ( ). Zaradi enostavnosti prikazov rezultatov od-
stranimo ukaz »t-test«. Izpiše se sledeče:
Ponazoritev 42 T-test neodvisnih vzorcev
Statistika df p
Q24l Welchev t -2.41 95.1 0.018
Iz preglednice razberemo, da obstajajo statistično značilne (p = 0,018) raz-
like med mnenjem učiteljic in učiteljev. Da raziščemo te razlike in ugotovimo
mero velikosti učinka, izberemo še ukaza »Opisne statistike« in »Velikost učin-
ka«. Izpis je zdaj sledeči:
103