Page 101 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 101
4.3 Parametrični preizkusi
Iz preglednice je razvidno, da je t-preizkus statistično pomemben, saj je
p-vrednost manjša od izbrane vrednosti 0,05 (p < 0,001). Zato smo s t-pre-
izkusom potrdili, da med učiteljicami in učitelji obstaja statistično značilna
razlika v mnenju o tem, da se učenci ob primerih učijo, kako lastne ideje in
mnenja predstaviti skupini. Koristno pa je tudi preveriti rezultate opisne sta-
tistike za spremenljivko »Q24m«, razdeljeno med spoloma. V istem oknu je
mogoče opisno statistiko izpisati s tem, da izberemo ukaz »Opisne statistike«
( ). Pojavi se sledeča preglednica:
Ponazoritev 37 Opisne statistike skupine
Skupina N Povprečna vrednost Mediana SD SN
Moški 82 3.79 4.00 0.813 0.0897
Q24m
Ženski 723 4.13 4.00 0.833 0.0310
Izpis simbolov:
− Skupina predstavlja skupini neodvisne spremenljivke, v tem primeru
spola »Moški« in »Ženski«.
− N označuje frekvence posameznih skupin (torej ni numerus).
− Povprečna vrednost označuje aritmetično srednjo vrednost podatkov,
razdeljenih med spoloma.
− Mediana predstavlja mediano spremenljivke razdeljeno med spoloma.
− SD predstavlja standardni odklon spremenljivke razdeljeno med spo-
loma.
− SN predstavlja standardno napako38 povprečja.
4.3.2.1.3 Velikost učinka
Kot rečeno, je poleg stopnje statistične značilnosti, tj. p-vrednosti, pomembno
zapisati tudi velikost učinka oz. stopnjo velikosti razlik med skupinama. Pre-
den pregledamo velikost učinka, izračunamo, za koliko se povprečje učiteljic
razlikuje od povprečja učiteljev. To naredimo tako, da izberemo ukaz »Pov-
prečna razlika« ( ). Izpiše se nam rezultat:
Ponazoritev 38 T-test neodvisnih vzorcev
Statistika df p Povprečna razlika Razlika SN
Q24m t-test -3.51 803 < .001 -0.340 0.0969
38 Večkrat pišemo tudi SE (iz angl. standard error).
101