Page 101 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 101

4.3 Parametrični preizkusi

               Iz preglednice je razvidno, da je t-preizkus statistično pomemben, saj je
             p-vrednost manjša od izbrane vrednosti 0,05 (p < 0,001). Zato smo s t-pre-
             izkusom potrdili, da med učiteljicami in učitelji obstaja statistično značilna
             razlika v mnenju o tem, da se učenci ob primerih učijo, kako lastne ideje in
             mnenja predstaviti skupini. Koristno pa je tudi preveriti rezultate opisne sta-
             tistike za spremenljivko »Q24m«, razdeljeno med spoloma. V istem oknu je
             mogoče opisno statistiko izpisati s tem, da izberemo ukaz »Opisne statistike«
             (             ). Pojavi se sledeča preglednica:

             Ponazoritev 37  Opisne statistike skupine
                   Skupina          N    Povprečna vrednost  Mediana  SD    SN
                   Moški           82             3.79    4.00     0.813  0.0897
             Q24m
                   Ženski          723            4.13    4.00    0.833   0.0310


               Izpis simbolov:
                   − Skupina predstavlja skupini neodvisne spremenljivke, v tem primeru
                  spola »Moški« in »Ženski«.
                   − N označuje frekvence posameznih skupin (torej ni numerus).
                   − Povprečna vrednost označuje aritmetično srednjo vrednost podatkov,
                  razdeljenih med spoloma.
                   − Mediana predstavlja mediano spremenljivke razdeljeno med spoloma.
                   − SD predstavlja standardni odklon spremenljivke razdeljeno med spo-
                  loma.
                   − SN predstavlja standardno napako38 povprečja.


             4.3.2.1.3 Velikost učinka
             Kot rečeno, je poleg stopnje statistične značilnosti, tj. p-vrednosti, pomembno
             zapisati tudi velikost učinka oz. stopnjo velikosti razlik med skupinama. Pre-
             den pregledamo velikost učinka, izračunamo, za koliko se povprečje učiteljic
             razlikuje od povprečja učiteljev. To naredimo tako, da izberemo ukaz »Pov-
             prečna razlika« (           ). Izpiše se nam rezultat:

             Ponazoritev 38  T-test neodvisnih vzorcev
                            Statistika  df    p     Povprečna razlika  Razlika SN
             Q24m  t-test     -3.51   803  < .001         -0.340        0.0969



           38 Večkrat pišemo tudi SE (iz angl. standard error).


                                                                            101
   96   97   98   99   100   101   102   103   104   105   106