Page 155 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 155
4.3 Parametrični preizkusi
Iz preglednice razumemo, da je vpliv spola na odvisno spremenljivko maj-
hen (η = 0,008); vpliv kontrolne spremenljivke na neodvisno spremenljivko
2
p
pa velik (η = 0,236).
2
p
Primer razlage
Analiza kontrastov je pokazala, da med učiteljicami in učitelji (t = 2,49;
p = 0,013) v pomenu, ki ga pripisujejo spremenljivki »Z učenci se ob primerih
učimo, kako lastne ideje in mnenja predstaviti skupini«, obstaja statistično
pomembna razlika, če izločimo vpliv spremenljivke »Z učenci se ob prime-
rih pogovarjamo, kako reševati konflikte«. Razlike so relativno majhne (η =
2
p
0,008).
4.3.6.1.2 Vaje
Vaja 11
− Analiza kovariance.
− Preverili smo, ali v povprečju odgovorov na trditev »Q23f« – »Spreje-
manje hitrih in prožnih odločitev« med okoljem šole, če kontroliramo
za spremenljivko »Q14a« – »Sposoben/-na sem solidarnega ravnanja«,
obstaja statistično pomembna razlika.
− Predstavite dobljene rezultate.
− Napišite obrazložitev.
Ponazoritev 117 ANCOVA – Q23f
Vsota kvadratov df Kvadrat povprečja F p η²p
Okolje šole 1.94 2 0.969 1.31 0.271 0.003
Q14a 18.25 1 18.249 24.64 < .001 0.030
Ostanki 593.91 802 0.741
Ponazoritev 118 Primerjave Post Hoc – Okolje šole
Primerjava
Okolje šole Okolje šole Povprečna razlika SN df t ptukey
mestna šola - primestna šola -0.0841 0.0813 802 -1.035 0.555
- vaška šola 0.0540 0.0685 802 0.788 0.711
primestna šola - vaška šola 0.1381 0.0854 802 1.617 0.239
Opomba Primerjave so utemeljene na oceni robnih povprečnih vrednosti
155