Page 47 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 47

3.2 Opis instrumenta in njegove merske značilnosti


             3.2 Opis instrumenta in njegove merske značilnosti 3.2
             Podatke smo zbrali z Vprašalnikom o kompetenci podjetnosti (KP) za učite-
             ljice in učitelje, katerega del smo predhodno validirali v slovenskem šolskem
             prostoru (Štemberger in Žakelj, 2021).
             Vprašalnik sestavljajo štirje sklopi.

                   − V prvem sklopu je 12 demografskih vprašanj (zaprta, odprta in eno vpra-
                  šanje z več možnimi odgovori).
                   − Drugi sklop se navezuje na kompetenco podjetnosti v izobraževanju
                  (vprašanje »q14«).
                   − Tretji sklop se navezuje na pojmovanje koncepta podjetnosti v sloven-
                  skem prostoru, skladno z dokumentom EntreCompEdu (Štemberger
                  in Žakelj, 2021). Kompetenco podjetnosti sestavljajo tri podpodročja:
                  Ideje in priložnosti, Viri in Akcija (vprašanja »q15«–»q23«).
                   − Četrti sklop se navezuje na aktivnosti, ki jih učitelji izvajajo v vzgojno-
                  -izobraževalni praksi, z namenom spodbujanja podjetnosti (vprašanje
                  »q24«).


             3.2.1  Veljavnost
             Veljavnost instrumenta smo preverili v sklopu raziskave »Educators‘ Entrepre-
             neurial Competences: Scale Construction and Validation« (Štemberger in Ža-
             kelj, 2021). Pri tem smo uporabili naslednja vprašanja iz Vprašalnika o kompe-
             tenci podjetnosti (KP) za učiteljice in učitelje: »q15«, »q17«, »q19«. S pomočjo
             faktorske analize je bilo ugotovljeno, da prvi izmed dobljenih petih faktorjev
             pojasni 40,41 % celotne variance, kar je več od predpostavljene spodnje meje
             (Čagran, 2004, str. 3), zato lahko trdimo, da gre za veljaven instrument.

             3.2.2  Zanesljivost
             Za ugotavljanje zanesljivosti smo izračunali Cronbachov α-koeficient, ki je
             pokazal ustrezno veljavnost vseh petih podlestvic: iskanje idej (α = 0,852),
                                                                      1
             načrtovanje in uresničevanje idej (α = 0,859), odgovorno vedenje (α =0,818),
                                            2                          3
             iniciativa (α = 0,735) in timsko delo (α = 0,761).
                       4                     5
             3.2.3  Objektivnost
             Objektivnost smo zagotovili z uporabo zaprtih vprašanj, lestvice stališč, oce-
             njevalne lestvice ter enotnih in enopomenskih navodil. V fazi izvajanja anketi-
             ranja smo objektivnost zagotovili z individualnim, nevodenim anketiranjem,
             ki je potekalo v spletni obliki.


                                                                            47
   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52