Page 47 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 47
3.2 Opis instrumenta in njegove merske značilnosti
3.2 Opis instrumenta in njegove merske značilnosti 3.2
Podatke smo zbrali z Vprašalnikom o kompetenci podjetnosti (KP) za učite-
ljice in učitelje, katerega del smo predhodno validirali v slovenskem šolskem
prostoru (Štemberger in Žakelj, 2021).
Vprašalnik sestavljajo štirje sklopi.
− V prvem sklopu je 12 demografskih vprašanj (zaprta, odprta in eno vpra-
šanje z več možnimi odgovori).
− Drugi sklop se navezuje na kompetenco podjetnosti v izobraževanju
(vprašanje »q14«).
− Tretji sklop se navezuje na pojmovanje koncepta podjetnosti v sloven-
skem prostoru, skladno z dokumentom EntreCompEdu (Štemberger
in Žakelj, 2021). Kompetenco podjetnosti sestavljajo tri podpodročja:
Ideje in priložnosti, Viri in Akcija (vprašanja »q15«–»q23«).
− Četrti sklop se navezuje na aktivnosti, ki jih učitelji izvajajo v vzgojno-
-izobraževalni praksi, z namenom spodbujanja podjetnosti (vprašanje
»q24«).
3.2.1 Veljavnost
Veljavnost instrumenta smo preverili v sklopu raziskave »Educators‘ Entrepre-
neurial Competences: Scale Construction and Validation« (Štemberger in Ža-
kelj, 2021). Pri tem smo uporabili naslednja vprašanja iz Vprašalnika o kompe-
tenci podjetnosti (KP) za učiteljice in učitelje: »q15«, »q17«, »q19«. S pomočjo
faktorske analize je bilo ugotovljeno, da prvi izmed dobljenih petih faktorjev
pojasni 40,41 % celotne variance, kar je več od predpostavljene spodnje meje
(Čagran, 2004, str. 3), zato lahko trdimo, da gre za veljaven instrument.
3.2.2 Zanesljivost
Za ugotavljanje zanesljivosti smo izračunali Cronbachov α-koeficient, ki je
pokazal ustrezno veljavnost vseh petih podlestvic: iskanje idej (α = 0,852),
1
načrtovanje in uresničevanje idej (α = 0,859), odgovorno vedenje (α =0,818),
2 3
iniciativa (α = 0,735) in timsko delo (α = 0,761).
4 5
3.2.3 Objektivnost
Objektivnost smo zagotovili z uporabo zaprtih vprašanj, lestvice stališč, oce-
njevalne lestvice ter enotnih in enopomenskih navodil. V fazi izvajanja anketi-
ranja smo objektivnost zagotovili z individualnim, nevodenim anketiranjem,
ki je potekalo v spletni obliki.
47