Page 48 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 48

3 Primer instrumenta zbiranja podatkov


                  3.3 Postopki obdelave podatkov 3.3
                  Podatki so bili obdelani na deskriptivni in inferenčni statistični ravni. Upora-
                  bljeni so bili naslednji postopki:23
                        − frekvence (f) in strukturni odstotki (f %) za atributivno spremenljivko
                       »spol«;
                        − opisne statistike za spremenljivko »starost«;
                        −  frekvence (f) in strukturni odstotki (f %) ter χ2-preizkus hipoteze enake
                       verjetnosti za atributivno spremenljivko »okolje šole«;
                        − χ2-preizkus hipoteze neodvisnosti za preverjanje razlik v stopnji stri-
                       njanja s trditvijo »Z učenci se ob primerih učimo, kako lastne ideje in
                       mnenja predstaviti skupini« glede na okolje šole;
                        − preverjanje normalnosti  spremenljivke starost s Shapiro-Wilkovim
                       W-preizkusom;
                        − t-preizkus za neodvisne vzorce za preverjanje razlik v stopnji strinjanja
                       s trditvijo » Z učenci se ob primerih učimo, kako lastne ideje in mnenja
                       predstaviti skupini » glede na spol,
                        − preizkus analize variance in post-hoc preizkus za preverjanje razlik v
                       stopnji strinjanja s trditvijo »Z učenci se pogovarjamo o vlogi podjetni-
                       kov v naši družbi« glede na okolje šole;
                        − preizkus večfaktorske analize variance in post-hoc preizkus za preverja-
                       nje razlik v stopnji strinjanja s trditvijo »Razvijanja tekmovalnosti« gle-
                       de na spol in okolje šole;
                        − t-preizkus za odvisne vzorce za ugotavljanje povezanosti in razlik v sto-
                       pnji razvijanja dveh kompetenc pri učencih/učenkah, in sicer »Obliko-
                       vanje idej« in »Preizkušanje idej«;
                        − t-preizkus za en vzorec za ugotavljanje, ali se povprečje trditve »Spo-
                       soben/-na sem solidarnega ravnanja« statistično značilno razlikuje od
                       vrednosti 4;
                        − Mann-Whitneyjev preizkus za ugotavljanje razlik v oceni dejavnika »Z
                       učenci se ob primerih učimo, kako lastne ideje in mnenja predstaviti
                       skupini« glede na spol;
                        − Kruskal-Wallisov preizkus za ugotavljanje razlik v strinjaju s trditvijo
                       »Z učenci se pogovarjamo o vlogi podjetnikov v naši družbi« glede na
                       okolje šole;
                        − Wilcoxonov preizkus za ugotavljanje razlik v stopnji razvijanja dveh
                       kompetenc pri učencih/učenkah, in sicer »Oblikovanje idej« in »Preiz-
                       kušanje idej«;

                23 Zaradi racionalne izrabe prostora navajamo le preizkuse, ki smo jih uporabili v naslednjih razdelkih.


                  48
   43   44   45   46   47   48   49   50   51   52   53