Page 48 - Osnovne statistične metode in Jamovi
P. 48
3 Primer instrumenta zbiranja podatkov
3.3 Postopki obdelave podatkov 3.3
Podatki so bili obdelani na deskriptivni in inferenčni statistični ravni. Upora-
bljeni so bili naslednji postopki:23
− frekvence (f) in strukturni odstotki (f %) za atributivno spremenljivko
»spol«;
− opisne statistike za spremenljivko »starost«;
− frekvence (f) in strukturni odstotki (f %) ter χ2-preizkus hipoteze enake
verjetnosti za atributivno spremenljivko »okolje šole«;
− χ2-preizkus hipoteze neodvisnosti za preverjanje razlik v stopnji stri-
njanja s trditvijo »Z učenci se ob primerih učimo, kako lastne ideje in
mnenja predstaviti skupini« glede na okolje šole;
− preverjanje normalnosti spremenljivke starost s Shapiro-Wilkovim
W-preizkusom;
− t-preizkus za neodvisne vzorce za preverjanje razlik v stopnji strinjanja
s trditvijo » Z učenci se ob primerih učimo, kako lastne ideje in mnenja
predstaviti skupini » glede na spol,
− preizkus analize variance in post-hoc preizkus za preverjanje razlik v
stopnji strinjanja s trditvijo »Z učenci se pogovarjamo o vlogi podjetni-
kov v naši družbi« glede na okolje šole;
− preizkus večfaktorske analize variance in post-hoc preizkus za preverja-
nje razlik v stopnji strinjanja s trditvijo »Razvijanja tekmovalnosti« gle-
de na spol in okolje šole;
− t-preizkus za odvisne vzorce za ugotavljanje povezanosti in razlik v sto-
pnji razvijanja dveh kompetenc pri učencih/učenkah, in sicer »Obliko-
vanje idej« in »Preizkušanje idej«;
− t-preizkus za en vzorec za ugotavljanje, ali se povprečje trditve »Spo-
soben/-na sem solidarnega ravnanja« statistično značilno razlikuje od
vrednosti 4;
− Mann-Whitneyjev preizkus za ugotavljanje razlik v oceni dejavnika »Z
učenci se ob primerih učimo, kako lastne ideje in mnenja predstaviti
skupini« glede na spol;
− Kruskal-Wallisov preizkus za ugotavljanje razlik v strinjaju s trditvijo
»Z učenci se pogovarjamo o vlogi podjetnikov v naši družbi« glede na
okolje šole;
− Wilcoxonov preizkus za ugotavljanje razlik v stopnji razvijanja dveh
kompetenc pri učencih/učenkah, in sicer »Oblikovanje idej« in »Preiz-
kušanje idej«;
23 Zaradi racionalne izrabe prostora navajamo le preizkuse, ki smo jih uporabili v naslednjih razdelkih.
48