Page 148 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 148
Recenziji
glasbenega jezika z drugimi jeziki je ključno za celovit otrokov razvoj, zato
avtorice vse strokovne delavce in druge odrasle, ki delajo z otroki, spodbujajo
k uporabi različnih sporazumevalnih zmožnosti.
Monografija predstavlja pomemben prispevek k razvoju znanstvenega
področja glasbene umetnosti, saj ponuja in omogoča nadgradnjo teorije ter
prakse na področju pedagoškega dela z otroki in učenci. S tem je ključni vir
informacij in referenčni material za raziskovalce, pedagoge ter druge strokov-
njake, ki se ukvarjajo z otrokovim razvojem in s pedagoško prakso na podro-
čju glasbene umetnosti.
Doc. dr. Janja Batič
Pričujoče delo bi klasificirala kot znanstveno monografijo, kjer avtorice
poglobljeno obravnavajo zajeto tematiko na strokoven način in z znanstve-
nim pristopom, uveljavljenim v slovenskem prostoru, hkrati pa delo ponuja
bogastvo na področju doživljanja in izvajanja glasbe v pedagoškem procesu,
kar predstavlja dodano vrednost v prostoru slovenske glasbene didaktike.
Znanstvena monografija z naslovom Izštevanke, izštevalnice in preštevanke
v pedagoškem procesu avtoric Barbare Kopačin, Bojane Kralj, Barbare Baloh in
Ede Birsa je sistematično delo s področja ljudske glasbene kulturne dedišči-
ne (ljudske pesmi, izštevanke) v pedagoškem procesu. Delo obsega kazalo,
vsebinski del s šestimi poglavji, sklep ter seznam virov in literature. Osrednji,
vsebinski del sestavljajo poglavja s sistematično obravnavo gradiva skozi di-
daktiko glasbe (razvoj glasbenih sposobnosti, spretnosti in glasbenih znanj).
Monografija je opremljena z ustreznimi citati in obsega skoraj 150 strani. Nje-
na dodana vrednost so notni zapisi pesmi, izštevank, grafični zapisi in slikopi-
si izvedbe le-teh z lastnimi/telesnimi glasbili.
Monografija izkazuje široko znanje avtoric s področja otroške ljudske glas-
bene dediščine in glasbene didaktike, s pomočjo katerega analizirajo, pred-
stavljajo in utemeljujejo pomen predstavljenih izštevank za glasbene dejav-
nosti na različnih zahtevnostnih ravneh. S tem spodbujajo vzgojitelje, učitelje
in starše k rabi različnih oblik ter metod glasbene vzgoje, doživljanja in izva-
janja glasbe ob upoštevanju otrokovih predznanj, sposobnosti in spretnosti
ter drugih razvojnih specifik.
Peto poglavje obsega tudi predstavitev opravljene raziskave o stališčih
vzgojiteljev do pomena izštevank za otrokov celostni razvoj, s čimer se bralcu
148