Page 148 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 148

Recenziji

                  glasbenega jezika z drugimi jeziki je ključno za celovit otrokov razvoj, zato
                  avtorice vse strokovne delavce in druge odrasle, ki delajo z otroki, spodbujajo
                  k uporabi različnih sporazumevalnih zmožnosti.
                    Monografija predstavlja pomemben prispevek k razvoju znanstvenega
                  področja glasbene umetnosti, saj ponuja in omogoča nadgradnjo teorije ter
                  prakse na področju pedagoškega dela z otroki in učenci. S tem je ključni vir
                  informacij in referenčni material za raziskovalce, pedagoge ter druge strokov-
                  njake, ki se ukvarjajo z otrokovim razvojem in s pedagoško prakso na podro-
                  čju glasbene umetnosti.

                  Doc. dr. Janja Batič





                  Pričujoče delo bi klasificirala kot znanstveno monografijo, kjer avtorice
                  poglobljeno obravnavajo zajeto tematiko na strokoven način in z znanstve-
                  nim pristopom, uveljavljenim v slovenskem prostoru, hkrati pa delo ponuja
                  bogastvo na področju doživljanja in izvajanja glasbe v pedagoškem procesu,
                  kar predstavlja dodano vrednost v prostoru slovenske glasbene didaktike.
                    Znanstvena monografija z naslovom Izštevanke, izštevalnice in preštevanke
                  v pedagoškem procesu avtoric Barbare Kopačin, Bojane Kralj, Barbare Baloh in
                  Ede Birsa je sistematično delo s področja ljudske glasbene kulturne dedišči-
                  ne (ljudske pesmi, izštevanke) v pedagoškem procesu. Delo obsega kazalo,
                  vsebinski del s šestimi poglavji, sklep ter seznam virov in literature. Osrednji,
                  vsebinski del sestavljajo poglavja s sistematično obravnavo gradiva skozi di-
                  daktiko glasbe (razvoj glasbenih sposobnosti, spretnosti in glasbenih znanj).
                  Monografija je opremljena z ustreznimi citati in obsega skoraj 150 strani. Nje-
                  na dodana vrednost so notni zapisi pesmi, izštevank, grafični zapisi in slikopi-
                  si izvedbe le-teh z lastnimi/telesnimi glasbili.
                    Monografija izkazuje široko znanje avtoric s področja otroške ljudske glas-
                  bene dediščine in glasbene didaktike, s pomočjo katerega analizirajo, pred-
                  stavljajo in utemeljujejo pomen predstavljenih izštevank za glasbene dejav-
                  nosti na različnih zahtevnostnih ravneh. S tem spodbujajo vzgojitelje, učitelje
                  in starše k rabi različnih oblik ter metod glasbene vzgoje, doživljanja in izva-
                  janja glasbe ob upoštevanju otrokovih predznanj, sposobnosti in spretnosti
                  ter drugih razvojnih specifik.
                    Peto poglavje obsega tudi predstavitev opravljene raziskave o stališčih
                  vzgojiteljev do pomena izštevank za otrokov celostni razvoj, s čimer se bralcu




                  148
   143   144   145   146   147   148   149   150   151   152