Page 147 - Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem procesu
P. 147
Recenziji
Monografija z naslovom Izštevanke, izštevalnice in preštevanke v pedagoškem
procesu je znanstveno delo, saj so jo avtorice Barbara Kopačin, Bojana Kralj,
Barbara Baloh in Eda Birsa napisale v obliki, ki je uveljavljena v slovenskem
prostoru, in sicer zajema obširna teoretična izhodišča, vsebuje znanstven pri-
stop ter strokoven pogled na izpostavljeno tematiko.
Delo je primerno za strokovnjake, vzgojitelje, učitelje, glasbene, likovne in
jezikovne pedagoge, poleg tega pa tudi za starše in ostale posameznike, ki
so zainteresirani za pedagoško delo z otroki oz. učenci. Predstavlja uporabno
gradivo tako za bralce kot za strokovnjake iz tujine (Italije, Hrvaške, Avstrije,
Madžarske in drugih držav) zaradi širokega spektra vsebin, ki izvirajo iz različ-
nih kulturnih in geografskih kontekstov.
Monografija ima izjemno jasno in logično strukturo. Ponuja obsežen in
širok pregled izštevank, teoretična izhodišča razvoja glasbenih sposobnos-
ti in spretnosti otrok ter priporočila za spodbujanje k medpredmetnim oz.
medpodročnim povezavam z jezikom in likovno umetnostjo. S predstavljeno
kvalitativno raziskavo dobimo vpogled v trenutno stanje uporabe ritmičnih
besedil – izštevank v predšolskem obdobju ter o tem, kakšna stališča imajo
vzgojiteljice o pomembnosti le-teh. Rezultati so razkrili področja, na katera bi
se bilo treba dodatno osredotočiti, da bi razumeli pomembnost izštevank pri
razvoju otrok. Pri izbiri literature so bila uporabljena številna relevantna dela.
Monografija oblikuje in razširja strokovni jezik področja glasbene pedago-
gike. Avtorice se osredotočajo na poglobljeno razumevanje ljudske pesmi z
melodičnimi in nemelodičnimi vsebinami ter ritmičnih besedil, kot so izšte-
vanke, in poudarjajo pomembnost njihove uporabe pri glasbenem razvoju
otrok. Delo ponuja konkretne notne zapise in ritmične strukture izštevank ter
načine, kako jih prilagoditi otrokovemu razvojnemu obdobju za lažje branje,
petje in izvajanje ritmov, kar je predstavljeno v obliki slikopisov. S tem si pri-
zadevajo za premišljeno in učinkovito uporabo različnih metod dela z ritmič-
nimi besedili terizštevankami v predšolskem in šolskem okolju, kar bo koris-
tilo strokovnjakom na področju izobraževanja, staršem, otrokom ter vsem, ki
želijo obogatiti svoje znanje s tovrstnimi glasbenimi izkušnjami. Povezovanje
147