Page 57 - Učilnica za življenje
P. 57
Analiza mnenj strokovnih delavcev o izvedbi dejavnosti v zunanjem učnem okolju
Preglednica 3 Vpliv lokacije zunanjih površin na število ur/tednu preživetih na prostem
Obisk zunanjih površin Število ur
Do – – Nad Skupaj
Na vrtčevsko igrišče f
f () , , , , ,
Na javnodostopno f
igrišče f () , , , , ,
Na sprehod v okolico f
f () , , , , ,
Drugo f
f () , , , , ,
Skupaj f
f () , , , , ,
2
2
Opombe Vrednost χ -preizkusa z razmerjem verjetij: χ = 15,586, g =9, P =0,076.
za igro ter do njih vodi varna pot. Opredeljene so tudi igralne enote in raz-
vrstitev igralnih enot na način, da je omogočena nemotena dejavnost otrok
prvega in drugega starostnega obdobja. V 9. členu je natančno opredeljeno,
kako naj bo igrišče urejeno (najmanj polovico prostora mora biti prostih po-
vršin,z urejeno innedrsečo podlago),v10.členu.kakšno lego najima(sončna
lega,zavarovanapredvetromznaravnoinumetnosenco),v11.členupa,kako
in kakšna mora biti postavljena ograja (visoka najmanj 1,20 metra, po kateri
otroci ne morejo plezati.
Gledano z vidika lokacije preživljanja na zunanjih površinah smo preverili
še, ali se kažejo razlike v povezavi s številom ur, ki ga na teden z otroki preži-
2
vijo na prostem (preglednica 3). Vrednosti χ -preizkusa z razmerjem verjetij
2
(χ = 15,586, g =9, P = 0,076) kažejo, da obstaja neka tendenca razlik (p <0,1).
Na podlagi rezultatov v preglednici 3 je razvidno, da tisti strokovni delavci,
ki na prostem preživijo do največ pet ur na teden, čas večinoma preživljajo
na vrtčevskem igrišču (49,2). Po drugi strani pa pri strokovnih delavcih, ki z
otroki na prostem preživijo več kot pet ur, pogosteje opazimo, da v dejavnost
vključujejo sprehode v okolico (29,3).
Tudi v drugih raziskavah smo opazili povezavo med časom preživljanja
v zunanjem učnem okolju in lokacijo. Raziskava Emilie Fagerstam in Bloma
(2013) je pokazala, da otroci skandinavskih vrtcev, ki pogosto obiskujejo goz-
dne površine, preživijo bistveno več časa zunaj v primerjavi s tistimi vrtci v
državi, ki večinoma uporabljajo urejena igrišča. Raziskava obenem poudarja,
da naravno učno okolje ponuja daljše in poglobljenejše možnosti za učenje
in igro. Tudi v raziskavi Jannet E. Dyment in Anne C. Bell (2008), kjer so ana-
57