Page 57 - Učilnica za življenje
P. 57

Analiza mnenj strokovnih delavcev o izvedbi dejavnosti v zunanjem učnem okolju


             Preglednica 3  Vpliv lokacije zunanjih površin na število ur/tednu preživetih na prostem
             Obisk zunanjih površin                    Število ur
                                          Do      –     –   Nad   Skupaj
             Na vrtčevsko igrišče  f                                  
                                f ()      ,    ,    ,     ,   ,
             Na javnodostopno   f                                        
             igrišče            f ()      ,    ,     ,     ,   ,
             Na sprehod v okolico  f                                  
                                f ()      ,    ,    ,    ,   ,
             Drugo              f                                        
                                f ()      ,    ,     ,    ,   ,
             Skupaj             f                                  
                                f ()      ,    ,    ,    ,   ,
                                                     2
                             2
             Opombe  Vrednost χ -preizkusa z razmerjem verjetij: χ = 15,586, g =9, P =0,076.
             za igro ter do njih vodi varna pot. Opredeljene so tudi igralne enote in raz-
             vrstitev igralnih enot na način, da je omogočena nemotena dejavnost otrok
             prvega in drugega starostnega obdobja. V 9. členu je natančno opredeljeno,
             kako naj bo igrišče urejeno (najmanj polovico prostora mora biti prostih po-
             vršin,z urejeno innedrsečo podlago),v10.členu.kakšno lego najima(sončna
             lega,zavarovanapredvetromznaravnoinumetnosenco),v11.členupa,kako
             in kakšna mora biti postavljena ograja (visoka najmanj 1,20 metra, po kateri
             otroci ne morejo plezati.
               Gledano z vidika lokacije preživljanja na zunanjih površinah smo preverili
             še, ali se kažejo razlike v povezavi s številom ur, ki ga na teden z otroki preži-
                                                   2
             vijo na prostem (preglednica 3). Vrednosti χ -preizkusa z razmerjem verjetij
               2
             (χ = 15,586, g =9, P = 0,076) kažejo, da obstaja neka tendenca razlik (p <0,1).
             Na podlagi rezultatov v preglednici 3 je razvidno, da tisti strokovni delavci,
             ki na prostem preživijo do največ pet ur na teden, čas večinoma preživljajo
             na vrtčevskem igrišču (49,2). Po drugi strani pa pri strokovnih delavcih, ki z
             otroki na prostem preživijo več kot pet ur, pogosteje opazimo, da v dejavnost
             vključujejo sprehode v okolico (29,3).
               Tudi v drugih raziskavah smo opazili povezavo med časom preživljanja
             v zunanjem učnem okolju in lokacijo. Raziskava Emilie Fagerstam in Bloma
             (2013) je pokazala, da otroci skandinavskih vrtcev, ki pogosto obiskujejo goz-
             dne površine, preživijo bistveno več časa zunaj v primerjavi s tistimi vrtci v
             državi, ki večinoma uporabljajo urejena igrišča. Raziskava obenem poudarja,
             da naravno učno okolje ponuja daljše in poglobljenejše možnosti za učenje
             in igro. Tudi v raziskavi Jannet E. Dyment in Anne C. Bell (2008), kjer so ana-


                                                                             57
   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62