Page 55 - Učilnica za življenje
P. 55

Analiza mnenj strokovnih delavcev o izvedbi dejavnosti v zunanjem učnem okolju


             Preglednica 1  Vpliv okolja vrtca na število ur na teden, ki jih otroci preživijo v zunanjem
                         učnem prostoru
             Število ur                             Okolje vrtca
                                        Mestno   Primestno     Vaško     Skupaj
             Do        f                                              
                        f ()             ,       ,       ,      ,
             –        f                                               
                        f ()             ,       ,       ,      ,
             –        f                                                
                        f ()             ,       ,       ,      ,
             Nad      f                                               
                        f ()             ,       ,       ,      ,
             Skupaj     f                                            
                        f ()             ,       ,       ,      ,
                                                     2
                             2
             Opombe  Vrednost χ -preizkusa z razmerjem verjetij: χ =3,105, g =6, P = 0,796.
             različne dejavnosti, tako prosto igro kot organizirane dejavnosti in sprehode.
             Nacionalni inštitut za javno zdravje (b. l.) je v okviru projekta Zdravje v vrtcu
             priporočil preživljanje časa na prostem vsaj dve uri na dan. Njihove ugotovi-
             tve kažejo, da se ta cilj v večini vrtcev dosega, vendar je to precej odvisno od
             posameznih vrtcev in njihove organizacije.
               Glede na te informacije smo zato v naši raziskavi želeli preveriti, ali lokacija
             vrtca (v vaškem, primestnem ali mestnem okolju) vpliva na čas, ki ga otroci
             preživijo zunaj (preglednica 1).
                                                                   2
               Na podlagi rezultatov v preglednici 1 razberemo vrednost χ -preizkusa z
             razmerjem verjetij, ki je pokazala, da ni statistično pomembnih razlik med
             lokacijo vrtca (mestni, primestni in vaški vrtec) in časom, ki ga otroci preživijo
                                      2
             v zunanjem učnem okolju (χ =3,105, g =6, P = 0,796).
               Rezultati so nas presenetili, saj smo v raziskavah (Nazaruk in Klim-Klima-
             szewska, 2017; Sääkslahti in Niemistö, 2021) zaznali, da otroci, ki obiskujejo
             vaške vrtce, zunaj preživijo več časa v primerjavi z otroki mestnih vrtcev. Arja
             Sääkslahti in Donna Niemistö (2021) še poudarjata bistveno razliko v motorič-
             nih spretnostih ter sposobnosti, ki kažejo v korist otrok vaških vrtcev. Stani-
             sława K. Nazaruk in Anna Klim-Klimaszewska (2017) pa izpostavljata, da otroci
             mestnih in otroci vaških vrtcev nikakor nimajo istih pogojev, zato jih ne mo-
             remo enačiti. Otroci iz mestnih okolij nimajo neposrednega dostopa do eko-
             sistemov, kot sta npr. travnik in gozd, za spoznavanje le-teh pa je zanje treba
             organizirati izlete. Samo spoznavanje takega ekosistema pa se bo razlikovalo
             od tistega, ki ga lahko vsakodnevno doživijo otroci iz vaških vrtcev. Po drugi


                                                                             55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60