Page 54 - Učilnica za življenje
P. 54
PetraFurlaninNinaKrmac
pilotnoraziskavo,kjerjevprašalnikizpolnilopetstrokovnihdelavcev.Napod-
lagi njihovih predlogov smo vprašalnik dopolnili ter umaknili ali korigirali ne-
jasna vprašanja.
Zaradi upravljanja z večdimenzionalnimi spremenljivkami zanesljivosti in-
strumenta ni bilo mogoče preveriti z vrednostjo Cronbachovega α-koefici-
enta in s faktorsko analizo.
Objektivnost vprašalnika smo zagotovili z večinsko uporabo zaprtih vpra-
šanj, ocenjevalnih lestvic ter dodatno s pisnimi enopomenskimi navodili za
izpolnjevanje.
Postopek pridobivanja in metode obdelave podatkov
2
Za izvajanje analiz in sklepanj na podlagi vzorca smo uporabili χ -preizkus
2
hipoteze neodvisnosti ter χ -preizkus z razmerjem verjetij. Slednjega smo
uporabili v primerih, ko ni bil izpolnjen pogoj, da sme biti največ 20 vseh
teoretičnih frekvenc manjših od 5 in nobena manjša od 1. Za podrobnejšo in-
terpretacijo rezultatov smo uporabili tudi kontingenčno preglednico, ki nam
je omogočila natančnejši vpogled v povezave med spremenljivkami.
Rezultati in razprava
Sprva nas je zanimalo, koliko časa strokovni delavci tedensko namenijo pre-
življanju v zunanjem učnem okolju, torej na površinah izven igralnice. Prvo-
tno je bila oblikovana numerična spremenljivka, ki smo jo za nazornejši pri-
kaz podatkov preoblikovali v kategorično ordinalno spremenljivko. Ugotovili
smo,davečinastrokovnih delavcevpreživljanjučasavzunanjemučnemoko-
lju nameni do največ pet ur (42,7) tedensko. 23,6 jih zunaj preživi šest do
sedem ur, 16,4 osem do devet ur in 17,3 deset ali več ur. Podatek je zado-
voljiv, priporoča se namreč 60 minut telesne dejavnosti dnevno, ki vključuje
tudi dejavnosti na prostem (Copeland idr.,2012).Izvedba dejavnosti se sicer
precej razlikuje med državami. Skandinavske države spodbujajo igro na pro-
stem kot ključen del vsakodnevne rutine, pri čemer otroci na prostem preži-
vijo dvedotri urednevno(Fjørtoft, 2004). Ameriške raziskave pakažejo na
pomanjkanje dejavnosti na prostem: Kristen A. Copeland idr. (2012) so v ra-
ziskavi, v katero so vključili kar 388 vrtcev v ZDA, ugotovili, da otroci na pro-
stem preživijo le 26 minut na dan, Dowda idr. (2009) pa, da otroci v povpre-
čju preživijo v povprečju na dan na prostem preživijo 56 minut, pri čemer se
čas bivanja na prostem bistveno razlikuje glede na vremenske razmere, opre-
mljenost igrišč in politike vrtca. V slovenskem prostoru zasledimo raziskavo
Strela idr. (2017), kjer ugotavljajo podobno kot v naši raziskavi, in sicer da so v
povprečju otroci v zunanjem učnem okolju eno uro na dan. Ta čas vključuje
54