Page 54 - Učilnica za življenje
P. 54

PetraFurlaninNinaKrmac


                  pilotnoraziskavo,kjerjevprašalnikizpolnilopetstrokovnihdelavcev.Napod-
                  lagi njihovih predlogov smo vprašalnik dopolnili ter umaknili ali korigirali ne-
                  jasna vprašanja.
                    Zaradi upravljanja z večdimenzionalnimi spremenljivkami zanesljivosti in-
                  strumenta ni bilo mogoče preveriti z vrednostjo Cronbachovega α-koefici-
                  enta in s faktorsko analizo.
                    Objektivnost vprašalnika smo zagotovili z večinsko uporabo zaprtih vpra-
                  šanj, ocenjevalnih lestvic ter dodatno s pisnimi enopomenskimi navodili za
                  izpolnjevanje.

                  Postopek pridobivanja in metode obdelave podatkov
                                                                           2
                  Za izvajanje analiz in sklepanj na podlagi vzorca smo uporabili χ -preizkus
                                          2
                  hipoteze neodvisnosti ter χ -preizkus z razmerjem verjetij. Slednjega smo
                  uporabili v primerih, ko ni bil izpolnjen pogoj, da sme biti največ 20 vseh
                  teoretičnih frekvenc manjših od 5 in nobena manjša od 1. Za podrobnejšo in-
                  terpretacijo rezultatov smo uporabili tudi kontingenčno preglednico, ki nam
                  je omogočila natančnejši vpogled v povezave med spremenljivkami.

                  Rezultati in razprava
                  Sprva nas je zanimalo, koliko časa strokovni delavci tedensko namenijo pre-
                  življanju v zunanjem učnem okolju, torej na površinah izven igralnice. Prvo-
                  tno je bila oblikovana numerična spremenljivka, ki smo jo za nazornejši pri-
                  kaz podatkov preoblikovali v kategorično ordinalno spremenljivko. Ugotovili
                  smo,davečinastrokovnih delavcevpreživljanjučasavzunanjemučnemoko-
                  lju nameni do največ pet ur (42,7) tedensko. 23,6 jih zunaj preživi šest do
                  sedem ur, 16,4 osem do devet ur in 17,3 deset ali več ur. Podatek je zado-
                  voljiv, priporoča se namreč 60 minut telesne dejavnosti dnevno, ki vključuje
                  tudi dejavnosti na prostem (Copeland idr.,2012).Izvedba dejavnosti se sicer
                  precej razlikuje med državami. Skandinavske države spodbujajo igro na pro-
                  stem kot ključen del vsakodnevne rutine, pri čemer otroci na prostem preži-
                  vijo dvedotri urednevno(Fjørtoft, 2004). Ameriške raziskave pakažejo na
                  pomanjkanje dejavnosti na prostem: Kristen A. Copeland idr. (2012) so v ra-
                  ziskavi, v katero so vključili kar 388 vrtcev v ZDA, ugotovili, da otroci na pro-
                  stem preživijo le 26 minut na dan, Dowda idr. (2009) pa, da otroci v povpre-
                  čju preživijo v povprečju na dan na prostem preživijo 56 minut, pri čemer se
                  čas bivanja na prostem bistveno razlikuje glede na vremenske razmere, opre-
                  mljenost igrišč in politike vrtca. V slovenskem prostoru zasledimo raziskavo
                  Strela idr. (2017), kjer ugotavljajo podobno kot v naši raziskavi, in sicer da so v
                  povprečju otroci v zunanjem učnem okolju eno uro na dan. Ta čas vključuje


                  54
   49   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59