Page 56 - Učilnica za življenje
P. 56

PetraFurlaninNinaKrmac


                  Preglednica 2 Vpliv okolja vrtca na lokacijo zunanjih površin, ki jih obiskujejo z otroki
                  Število ur                             Okolje vrtca
                                             Mestno   Primestno     Vaško     Skupaj
                  Do        f                                              
                             f ()             ,       ,       ,      ,
                  –        f                                               
                             f ()             ,       ,       ,      ,
                  –        f                                                
                             f ()             ,       ,       ,      ,
                  Nad      f                                               
                             f ()             ,       ,       ,      ,
                  Skupaj     f                                            
                             f ()             ,       ,       ,      ,
                                                         2
                                  2
                  Opombe  Vrednost χ -preizkusa z razmerjem verjetij: χ =3,105, g =6, P = 0,796.
                  strani pa imajo otroci, ki obiskujejo vrtec na vasi, omejen dostop do drugač-
                  nih priložnosti, kot je npr. obisk botaničnega parka, živalskega vrta. V razis-
                  kavi so še preverjali znanje otrok pred in po izvedbi dejavnosti v naravnem
                  učnem okolju. Sprva je test znanja pokazal rahlo prednost otrok iz vašega
                  okolja, vendar statistična raziskava ni pokazala statistično pomembnih razlik.
                  Po izvedbi dejavnosti pa so rezultati pokazali v korist otrok mestnega okolja,
                  vendar ponovno ni bilo statistično pomembnih razlik v znanju. Avtorji razis-
                  kave zaključujejo, da ne glede na okolje, v katerem se vrtec nahaja, učitelj
                  lahko oblikuje dejavnosti, ki pripeljejo do podobnega znanja otrok.
                    V nadaljevanju nas je zanimalo, kam strokovni delavci najpogosteje peljejo
                  otroke, ko zapustijo notranje prostore vrtca, ter ali se kažejo razlike glede na
                  to,vkateremvrtcupoučujejo.Gledenarezultatevpreglednici 2povzamemo,
                  da med okoljem vrtca in lokacijo preživljanja na zunanjih površinah ni statis-
                  tično pomembnih razlik. V večini otroci (ne glede na okolje – mestno, vaško
                  ali primestno) preživijo svoj čas izven igralnice na vrtčevskem igrišču. Tudi
                  Nagihan Tanik Önal in Ebru Ezberci Çevik (2022) sta raziskovali, kje strokovni
                  delavci najpogosteje izvajajo dejavnosti v naravnih učnih okoljih. Ugotovili
                  sta, da je najpogosteje izbrano vrtčevsko igrišče, včasih pa se z otroki odpra-
                  vijo tudi v park, gozd ali na vrt. Vrtčevska igrišča so v večini dobro oprem-
                  ljena in zagotavljajo vse pogoje tako za izvedbo dejavnosti kot za prosto
                  igro. V Pravilniku o normativih in minimalnih tehničnih pogojih za prostor
                  in opremo vrtca (2000) je v osmem členu navedeno, da mora vrtec na igrišču
                                       2
                  zagotoviti najmanj 15 m površine na otroka, izjemoma pa lahko tudi manj,
                  če so v neposredni bližini vrtca zelene površine, ki jih je mogoče uporabljati


                  56
   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60   61