Page 114 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 114

POGLAVJE 14


                 Skupinska dinamika

                 in komunikacijske veščine izvajalca









                 Tina Podlogar, Alenka Pirih
                 Ključne besede: skupinska dinamika, spretnosti vodenja, komunikacijske veščine,
                 aktivno poslušanje




                   UVOD
                   Pri izvedbi  aktivnosti je pomembno  določeno  mero pozornosti nameniti neka­
                   terim vidikom dinamike v skupini, saj ti pomembno vplivajo na potek dogajanja
                   ter uspešnost izvedbe oz. doseganja ciljev. Spretno opazovanje dinamike v skupini
                   izvajalcu omogoča, da se na dogajanje ves čas prilagaja in s tem vsebino kar naj­
                   bolje približa udeležencem. Za uspešno izvedbo dejavnosti so ključnega pomena
                   spretnosti vodenja, ki v veliki meri temeljijo na različnih komunikacijskih veščinah
                   in še zlasti aktivnem poslušanju.






                 Opazovanje skupinske dinamike



                 Osredotočamo se na komentarje udeležencev ter njihovo vedenje in neverbalno govorico,
                 kar nam pomaga pri razumevanju, kako se mladostniki počutijo v skupini. Pozorni smo tudi
                 na medsebojne interakcije med člani skupine, ki nam nudijo vpogled v to, v kolikšni meri so
                 si posamezniki med seboj naklonjeni, si zaupajo in kako se počutijo v kontaktu z drugimi
                 udeleženci. S pomočjo opazovanja omenjenih vidikov skupinske dinamike lahko tudi oce-
                 nimo, v kolikšni meri udeleženci razumejo, kaj se tekom aktivnosti od njih pričakuje (npr.
                 na kakšen način sodelujejo, kakšne so vedenjske norme v skupini) ter v kolikšni meri so
                 motivirani za sodelovanje in razmišljanje o obravnavanih temah. Smiselno je opazovati tudi
                 počutje članov skupine v odnosu do izvajalcev aktivnosti.


                                                    112
   109   110   111   112   113   114   115   116   117   118   119