Page 119 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 119

pomaga to, da sem pri sebi res razčistila, da je zgolj dobro, da o teh temah spregovorimo
              in da več kot to, da jasno izpostavim na začetku, da sem tam na voljo, če bi kdo potreboval
              pogovor, da jim pojasnim možnosti, kako me lahko kontaktirajo, ne morem storiti. Seveda
              je spletna delavnica še nekoliko bolj specifična situacija, a bi se nekateri podobni dvomi
              najverjetneje pojavili tudi ob izvedbi v živo. Morda se tega dvoma vase nikoli ne znebimo
              popolnoma, ampak naš občutek kompetentnosti raste skozi pridobivanje izkušenj in po tej
              delavnici se nedvomno počutim kanček bolj kompetentna tudi za izvajanje tretje delavnice.
              Zagotovo nisem še povsem samozavestna, a za to imam še čas.


                 ZAKLJUČEK
                 Pri izvajanju delavnic je torej pomembno, da se osredotočamo tako na vsebino kot
                 tudi na proces izvajanja. Poleg obravnavane vsebine smo torej sočasno pozorni
                 tudi na opisane vidike skupinske dinamike; npr. kdo, koliko in na kakšen način
                 govo  ri oz. sodeluje itd. (Corey, 2012; Jacobs idr., 2016). Na dogajanje v skupini se s
                 svojim vedenjem odzivamo na takšen način, da najbolje kar lahko ustvarimo pogoje
                 za aktivno sodelovanje čim večjega števila udeležencev ter s tem učinkovito predajo
                 ključnih sporočil posameznih aktivnosti. Priprava na uspešno izvajanje delavnic z
                 mladostniki torej vključuje tudi razmislek o možnih načinih soočanja z nezaželenim
                 vedenjem  udeležencev  ter prakticiranje različnih  komunikacijskih  spretnosti,
                 zlasti aktivnega poslušanja. Pomembna je tudi usklajenost med izvajalci. V času
                 epidemije pa je pozornost smiselno nameniti tudi različnim izzivom, ki se pojavljajo
                 pri izvedbi aktivnosti v prilagojeni obliki.







              Literatura


              Brabender, V., Smolar, A. I., in Fallon, A. E. (2004). Essentials of group therapy. John Wiley & Sons,
               Inc.
              Corey, G. (2012). Theory and practice of group counseling (8th ed.). Brooks Cole, Cengage learning.
              Jacobs, E. E., Schimmel, C. J., Masson, R. L., in Harvill, R. L. (2016). Group counseling: Strategies and
               skills (8th ed.). Cengage learning.
              Yalom, I. D., in Leszcz, M. (2005). The theory and practice of group psychotherapy (5th ed.). Basic
               Books /Hachette Book Group.









                                                   117
   114   115   116   117   118   119   120   121   122   123   124