Page 40 - Samomorilno vedenje mladostnikov
P. 40

Projekt A (se) štekaš?!?



                 Projekt A (se) štekaš?!? predstavlja integriran pristop krepitve duševnega zdravja in prepre-
                 čevanja samomorilnega vedenja za mladostnike. Projekt poteka v sodelovanju s sistemom
                 vzgoje in izobraževanja, to pomeni  z osnovnimi in srednjimi šolami, dijaškimi domovi,
                 organizacijami za prostočasne aktivnosti mladostnikov itd. Ti sodijo med najpomembnej-
                 ša okolja za promocijo zdravja in izvajanje preventivnih intervencij pri mladih (World He-
                 alth Organization [WHO], 2009). Načrtovani pristopi so v stroki prepoznani kot učinkoviti
                 za preprečevanje samomora (Wasserman idr., 2015) in integrirano delujejo na več ravneh,
                 s čimer se mladostnike opolnomoča, obenem pa se v socialnem okolju ustvarja močna opor-
                 na mreža za posameznike v stiski. Vsebinsko se projekt navezuje na delo s šolami kot siste-
                 mi, delo z mladostniki, ter delo z vratarji sistema, starši in drugo zainteresirano javnostjo.

                 Program je osnovan na preverjenem modelu krepitve duševnega zdravja in preprečevanja
                 samomorilnega vedenja. Vključuje aktivnosti, ki so se izkazale za učinkovite v medna  rod-
                 ni študiji SEYLE (Wasserman idr., 2015). Samomorilno vedenje preprečujemo s krepitvijo
                 varovalnih dejavnikov: spoprijemanje s stresom, samopodoba, življenjski slog, podporna
                 mreža itd. Z integracijo metod dela (neposredno delo z mladostniki, izobraževanje vratar-
                 jev sistema itd.) upoštevamo vodilo večnivojskega pristopa, ki je ključen za preprečevanje
                 samo mora (Mann idr., 2005; van der Feltz-Cornellis idr., 2011).

                 Cilji projekta A (se) štekaš?!? so:
                   •  Opolnomočiti mladostnike in jih izobraziti o duševnem zdravju, kar pomeni v varnem
                     okolju omogočiti izražanje svojih mnenj; spodbuditi mladostnike k ozaveščanju lastne-
                     ga čustvenega doživljanja in miselnih vzorcev ter jih opolnomočiti za spoprijemanje
                     z običajnimi in tudi težjimi življenjskimi situacijami.
                   •  Informirati starše o duševnem zdravju, prepoznavanju stiske pri mladostnikih in raz-
                     ličnih oblikah pomoči ter jim nuditi podporo staršem v primeru stiske njihovega otro-
                     ka oz. mladostnika.

                   •  Opolnomočiti učitelje in ostale zaposlene na šoli o duševnem zdravju, samomorilnem
                     vedenju in prepoznavanju mladostnikov v stiski in možnostih napotitev v strokovno
                     obravnavo, ter nasloviti razvijanje veščin komuniciranja z mladostniki v stiski, da se
                     bodo učitelji in zaposleni na šoli počutili kompetentne za ukrepanje.
                   •  Opolnomočiti šolsko svetovalno službo preko prenosa znanj in predlogov šolskim sve-
                     tovalnim delavcem za delo z mladostniki v stiski ter za preventivne aktivnosti za delo
                     z vsemi mladostniki.
                   •  Opolnomočiti šolo kot sistem, kar vključuje pomoč pri oblikovanju ustreznih korakov
                     za delo z ostalimi mladostniki in zaposlenimi po primeru samomora ali poskusa sa-
                     momora mladostnika.






                                                    38
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45