Page 16 - Jere Jakulin, Tadeja, 2016. Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 16
Kvalitativno modeliranje kompleksnih sistemov v turizmu

Slika 3:Splošni model ciljno usmerjenega sistema.

Kljub temu da je človek del upravljanja sistema, je hkrati tisti, ki kreira
cilje in nosi odgovornost za razvoj sistema. Od njegovega znanja in zaves-
ti je odvisno, kako bo vzpostavil medsebojne odnose in organiziral ostale
tehnične ter naravne dele podsistema za doseganje ciljev kvalitete in funk-
16 cioniranja celote.

Ko govorimo o turističnem sistemu kot kompleksnemu sistemu, misli-
mo na medsebojno vplivanje mehkih (človeških elementov), trdih (tehnič-
nih in pravnih) ter evolucijskih (zavest) elementov turizma v določenem
okolju. Turistični sistem poimenujemo odprt sistem, kar pomeni, da so
meje med sistemom in okoljem prepustne, prilagajanje okolju in spremem-
bam pa nujno. Ne glede na to, ali je sistem odprt ali zaprt, pa je pomemb-
na kontrolna lastnost sistema. Noben signal ali odločujoč dejavnik ne more
prehajati od enega do drugega elementa, ne da bi bil pri tem zaznan kot po-
memben dogodek (Ashby 1958).

Model odprtega kompleksnega turističnega sistema, ki ga sestavljajo
medsebojno povezani, soodvisni in sovplivni elementi (podsistemi), turi-
stični trg kot prostor, kjer se srečujeta elementa turistična ponudba in tu-
ristično povpraševanje, ter ostali elementi (podsistemi), ki so posredno ali
neposredno povezani s turističnim trgom, predstavlja Slika 4:
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21