Page 191 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 191
moda, mediji in elite ...

Slika 27: Katarina Kresal, odvetnica in nekdanja političarka
Bivša ministrica za notranje zadeve RS (november 2008–september 2011); neuradno je bila
ena od najvplivnejših žensk v Sloveniji, leta 2009 je dobila naziv političarke leta, ko ji je tudi
revija Jana podelila laskav naziv Slovenke 2009; proslavila se je zlasti s tem, da je v slovensko
politiko uvedla neprekosljivo visoko modno eleganco, v medijih označeno kot »milansko
modo« (Vir: »Katarina Kresal: Urejena od glave do peta«, foto galerija revije Story /
govori.se, https://govori.se/traci/domaci-traci/katarina-kresal-urejena-od-glave-do-peta/;
zajem zaslonske slike: V. Kotnik)
mativnega4 obrazca oziroma barthesovske matrice: z modo se elitni pred-
stavniki prepoznavajo med seboj, zlasti pa postajajo to, kar pač so – torej
elita – šele in če jih ljudstvo prepozna za elito. Ker njihove besede, stališ-
ča, prepričanja in ekonomski kapital ne pričajo ravno o kakšni kredibil-
ni in zgodovinsko utemeljeni »elitnosti« de la longue durée, je moda kot
neverbalna komunikacija, rečeno z Barnardom, idealno sredstvo, da ne-
kdo »pove vse«, torej da se pozicionira kot elita, da pa mu/ji ob tem ni tre-

4 Po znameniti knjigi angleškega filozofa in lingvista Johna L. Austina How to Do Things
with Words [slov. prev. Kako napravimo kaj z besedami, Ljubljana: ŠKUC & Znanstveni
inštitut filozofske fakultete, 1990].

191
   186   187   188   189   190   191   192   193   194   195   196