Page 305 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 305
nekoč med slovenskimi youtuberji ...

kakšnih posebnih dogodkih. To je to. Drugače pa sem dober prijatelj s pa-
rimi bivšimi youtuberji, slovenskimi« (INFm30). Na dodatno predpostav-
ko, da se s tem na tem področju bržčas ustvarja neka skupnost, z nekoliko
obotavljanja popravi: »Skupnost se gradi. Ni še vzpostavljena, ker je v bi-
stvu zelo še v začetkih, ampak počasi, s časom, ko se ljudje začnejo povezo-
vat … Po mojem ja, nastaja skupnost. Že to je dosežek, da sem z MinecraftSlo
sploh začel sodelovat. Že v bistvu, da se dobima enkrat na teden in posna-
mema skupaj oddajo, se mi zdi že kar velik dosežek.« INFm30 to svoje ra-
zumevanje youtuberske skupnosti povezuje s tem, da je aktiven predvsem
na izjemno živahni »gaming sceni«, kateri število naročnikov hitro raste
tudi v Sloveniji. Hkrati pa dodaja, da dvomi, da veliko ljudi sploh pozna
to področje YouTuba, saj »je naša veja posnetkov oziroma naša veja vsebi-
ne za zelo specifično publiko … Ljudje, ki niso v video igrah, sploh ne vejo,
da kaj takega obstaja … Jaz sem že dobil informacijo, mislim, so mi ljudje že
povedali, da so jih moji posnetki na primer navdušili pa so sami začeli svoj
channel … Pa so sami začeli svoje posnetke delat, tak' da ima neki, ima mali
vpliv, na zelo majhno skupino«. Radioamater in harmonikar iz Pirana opi-
še, kako objavlja video posnetke svojega igranja harmonike, in pove, da je
naročen na dva ali tri kanale, čeprav se ima za manj aktivnega uporabni-
ka YouTuba. Prednosti YouTuba povezuje s tem, da »lahko vsak najde neko
interesno skupino ali več skupin … Predvsem se mi zdi, da je globalno pokri-
to in dejansko vidiš na tistem področju, ki te zanima, kakšen je svetovni nivo
… ker če bi to bilo lokalnega značaja, če si izoliran na vasi in znaš tri akor-
de pa misliš, da si glavni. Si mogoče tam glavni, ko pa greš v sosednjo vas,
pa je druga zgodba. Na YouTubu resnično vidiš nek nivo in se lahko zgledu-
ješ po najboljših … Nimam nekega hudega obiska mojih posnetkov, mogo-
če nekaj tisoč ogledov, kar je v nekaj letih relativno malo. Nihče ni prijavljen
na moj kanal. Morda tudi zaradi tega, ker premalo objavljam. Gledam, da
ne objavljam vsakega posnetka … gledam, da bi dal čim več od sebe, da bi to
čim bolj kvalitetno izvedel, da bi bil posnetek v redu, tako da tisto, kar obja-
viš, ima neko vrednost … Moram rečt, da nisem še dobil negativnega komen-
tarja, kar me veseli. Edino, kar se tistega »like – unlike«, edino tisto, recimo,
sem pa tja dobiš kakšnega navzdol. Dokler prevladujejo tisti navzgor, je dob-
ro« (INFm21). Modni oblikovalec in novinar iz Kopra privlačnost YouTuba
vidi predvsem v t. i. »velikem občinstvu«, saj »lahko z objavo posnetka dose-
žeš res ogromno publiko« (INFm20), a hkrati zatrdi, da je v tem lahko tudi
njegova past, če nekdo objavi posnetek, ki ni primeren za množično občin-
stvo. Informatorka iz Renč predstavi afektivnejšo imaginacijo lastne vpe-

305
   300   301   302   303   304   305   306   307   308   309   310