Page 332 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 332
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

bistvu, pravi celebrities, ampak je ta YouTube prostor kot neki velki mehur-
ček, izoliran od preostalega sveta, zato ker ti ljudje so le na YouTubu. To je
njihova stran in tu gor so. Ne bojo šli v druge medije, ne bojo šli na druge stra-
ni. Pač, omenjeni bodo drugod, ampak ne bo novica pisala o njih, ne bo ča-
sopis pisal o tem. Na televizijskih medijih pa imaš zvezdnike pa to, mogoče
zato, ker, mislim, zato so bolj razpoznavni, ker njihova dejanje in te stvari,
se kažejo v drugih medijih. Torej, zvezdnik neke naredi in boš imel na vseh
prvih straneh novic, spletnih novic, internetnih, boš imel na vseh časopisih,
boš imel na vseh novicah, bla, bla, bl,… boš, po radiji bojo povedli mimogre-
de. Ko bo YouTuber kaj nareo, bo samo na YouTubu. Bo samo v tem mehurč-
ku, ker še ta mehurček ni poknu, bom reku. Ker še ljudje izven tega mehurčka
sploh ne vejo, da ta mehurček še sploh obstaja, ne?! Je pa zelo velki mehurček
in po moje bo ta mehurček rastu, rastu, rastu, dokler ne bojo vsi v tem me-
hurčku, al' pa bo enostavno poknu …« (INFm30). Informatorju se zdi po-
menljivo, da nek YouTubov kanal lahko spremlja več ljudi kakor kakšno
televizijsko oddajo, a bodo ljudje, ki se bodo pojavili v televizijski oddaji,
vseeno bolj prepoznavni od YouTubovih zvezdnikov. Njegovo razmišljanje
nas navaja na to, kako medijska avtoriteta še vedno pripada tradicionalnim
medijem z uredniško instanco in »profesionalno« podprto selekcijo, med-
tem ko youtubovsko konstrukcijo slave izdatno določajo številni pejorativ-
ni, paternalistični, primativni in diskreditacijski diskurzi, ki jih proizvajajo
t. i. stari mediji. Informatorjevo primerjanje uspeha na YouTubu kot ne-
kakšnega izoliranega mehurčka sugerira, da medijsko zvezdništvo v resni-
ci terja zaslombo medijske industrije, medijskih institucij in nikakor ni le
rezultat medijskih občinstev.

Okrog piratstva nekateri informatorji ne pozabijo poudariti, da ni niti
problem samo YouTuba niti sedanjih konzumentskih praks. Informator,
ki dela v oglaševalski agenciji, nas spomni: »Piratstvo je dokaj star pro-
blem … tudi ko sem bil mlajši, smo snemali posnetke z radia, iz kasetofona
… gre za zgodovinski problem, saj so piratstvo poznali že v prejšnjih stolet-
jih … amm mislim, da bo še dolgo trajalo, da ga sploh kdo reši« (INFm25).
Enaindvajsetletna gimnazijska maturantka pomenljivo ilustrira situacijsko
razumevanje problema piratstva: »Hja, stvar je preprosta. Ko ti piratstvo ko-
risti in si komade, filme ali karkoli dol potegneš z YouTuba, takrat ti piratstvo
seveda paše in nimaš nič proti njemu … Ko pa se spet stvar obrne, ko tega ne
rabiš al' pa, ko debata nanese na to temo, pa kar naenkrat, ah kje, jaz tega ne
uporabljam … Ah, saj vsi vemo, da temu ni tako. Kdorkoli reče, da ni še niko-
li nič dol potegnu ali si naredil kakšnega cedeja na podlagi YouTuba, mislim,

332
   327   328   329   330   331   332   333   334   335   336   337