Page 336 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 336
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

sreduje kitarist in multimedijski tehnik: »Zelo tanka je črta med tem, kaj
piratstvo je in kaj ni, med tem, kaj se lahko vidi in kaj ne. Piratstvo bi lah-
ko bilo predvajanje določenih materialov, ki so v določenem trenutku name-
njene trženju. Časovno mora biti usklajeno. Jaz mislim, da bi morale določe-
ne stvari biti tržene od določenega trenutka do določenega trenutka. Po tem
bi moralo to postati javno dobro. Če bi naredil videospot, bi želel od tega slu-
žiti. Po nekem obdobju, ko bi videl, da se ne prodaja več, od takrat bi to dal
vsem na razpolago … Piratstvo je dobra stvar samo za predogled. Nobeden
ne želi kupovati mačka v žaklju. Na primer, mediji objavijo novico, da je nek
izvajalec izdal nov album, pride do nekega pompa. Jaz po navadi naredim
tako, da si poberem dol CD, ga preposlušam in me mnogokrat stimulira do
nakupa. Nekoč sem kupil CD iz spoštovanja, sedaj je to piratstvo pomoč pri
nakupu, kar je dobro … YouTube je po mojih pojmih najboljši način za pro-
mocijo. Tutorial je, recimo, ena stvari, ki bi morala biti zastonj … ampak
jaz YouTuba nisem nikoli povezoval s piratstvom. Bolj z Piratebay, Isohunt,
Mininova, ki je včasih obstajala. Tam so bile stvari na razpolago.« (INFm19).

Nekateri informatorji so tudi izpostavili, da je uporabniških potreb po
downloadingu vsebin z YouTuba čedalje manj od trenutka, ko je ta postal
aplikacija mobilne telefonije in drugih prenosnih komunikacijskih naprav.
Zdaj ni več potrebe po uporabi raznoraznih konverterjev in pretvarjanju
datotek v druge formate, saj je s povečano multimedijsko promiskuiteto,
ko je vsaka tehnologija prevedljiva v vse druge in povezljiva z vsemi drugi-
mi ter razpoložljiva vsem, predpostavljajoč enostavnost uporabe in ugodno
ceno, tovrstna migracija vsebin manj zaželena in manj potrebna: »Piratstvo
je beseda, zlorabljena s strani distributerjev, zato ji ne posvečam preveč po-
zornosti … Piratstvo se mi ne zdi problematično na YouTubu … se ga poslu-
žujem, saj se ga vsi. To je namreč edini način, kako priti poceni do želene vse-
bine … Piratstva se ne bi smelo preganjati. Distributerji se bojijo, da bodo
zaradi manj prodanih albumov ostali brez vseh producentov, ki jih zasluži-
jo. So pa distributerji velike živine z vplivom v državah in jim je zato uspelo
doseči, da se deljenje umetnosti kazensko preganja … Rešitev za ta problem
je zmanjšanje pohlepa, ampak tega ne vidim v bližnji prihodnosti … Ljudje
na YouTubu služijo s številom ogledov. Seveda bi se z downloadanjem števi-
lo zmanjšalo, sicer pa mislim, da ne drastično. Danes se ljudje na splet za-
našajo kot nek navidezni shranjevalni medij, saj je vse tam gor, če kaj rabim,
zato se tudi manjša potreba po porabljanju dejanskih pomnilnikov na raču-
nalnikih. Serije, filmi, glasba, večina se danes posluša in gleda preko spleta,
downloadanje je na nek način že nepotrebno« (INFž12). Vidimo, da je lah-

336
   331   332   333   334   335   336   337   338   339   340   341