Page 346 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 346
medijske etnografije: k antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja

rajine tiskanih in spletnih lokalnih časopisov. Nadalje sledi diskurzivna
analiza zbrane obsežne medijske etnografije lokalnega producentskega in
konzumentskega habitusa, konkretiziranega v podobi časopisa Primorske
novice in njegovih bralcev ter uporabnikov drugih medijev. Študija uteme-
ljuje, da so lahko časopis, njegovo uredništvo, njegovi bralci in širši me-
dijski habitus ne le pertinenten teren antropološkega preučevanja, temveč
tudi, da je takšna analitska obravnava akterske evidence nekega medijske-
ga razmerja lahko svojevrstna metagovorica medijev.

Zadnja, šesta študija Nekoč med slovenskimi youtuberji: K historični
etnografiji YouTuba preverja uporabniško razumevanje rab in doživljanje
YouTuba. Informatorji v raziskavi spregovorijo o različnih aspektih ide-
ologije (participatorna kultura, skupnost, mitska frazeologija), sociologi-
je (komuniciranje, ekranizacija, samopredstavljanje) in ekologije YouTuba
(promocija, monetizacija, medijska etika). Na podlagi nanizanih etnograf-
skih informacij lahko sklepamo, da obstaja možnost različnih interpre-
tacij življenja na YouTubu. Youtuberstvo je avtoreprezentacija, zamišljena
skupnost, mitski diskurz, komunikacijska praksa, avtentifikacija družbe-
ne realnosti, dokazilo sonavzočnosti, občutek sopripadnosti, medijska in-
dustrija, surogat novinarstva, personaliziran medij, promocijska strategija,
tržna niša, poslovna praksa, družbena vloga, digitalni arhiv, participatorna
kultura, mreža kolektivne memorije, transmedijska arena, avdiovizualna
d­ žungla, narcistična patologija in še bi lahko naštevali. Pričujoča etnogra-
fija kaže, da je YouTube platforma, na kateri youtuberji lahko doživljajo
različne oblike in stopnje spletnega angažmaja v produkciji, distribuciji in
konzumaciji vsebin, razvijajo in razširjajo svoje družbene mreže ter reali-
zirajo svoje potrebe in poslovne ali zasebne interese v okviru youtuberske
participatorne kulture.

Pričujoča znanstvena monografija kot rezultat večletnega raziskovanja
realizira različne funkcije. Obsežno delo, ki tematizira in analizira izbrane
medijske oblike in rabe komunikacijskih tehnologij v etnografski perspek-
tivi, je obenem svojevrsten zgodovinski dokument in aktualna evidenca.
Je komplementarna naracija teorije in empirije. Je izraz avtorjevih znan-
stveno-raziskovalnih interesov in pedagoških preokupacij. Predvsem pa
je živahen raziskovalni laboratorij, v katerem lahko razberemo analitsko
konstrukcijo družbenih pogojev za terensko raziskovanje medijev in ko-
municiranja v Sloveniji.

V prvi študiji se tako spoznamo z vidiki televizijske institucionaliza-
cije, apropriacije in transformacije smučanja v paradni nacionalni šport

346
   341   342   343   344   345   346   347   348   349   350   351