Page 55 - Kotnik, Vlado. 2018. Medijske etnografije: K antropološki imaginaciji medijev in komuniciranja. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 55
ko smuča televizija: antropološka študija kulturne transformacije ...

Slika 12: Jure Košir s privrženci po slalomski zmagi v Kranjski Gori leta 1999
Vir: Večer, 7. 1. 1999, str. 23 (foto: Igor Napast)
je, ljubezen, glasbene ambicije, poslovni načrti. Kljub temu, da je Košir z
omenjenim hitom, ki so ga sicer ljudje celo prepevali zraven, ko je smučal
hit', in se pikro nasmihali, ko je smučal počas', ostal le pri pevskem poiz-
kusu, je s tem pravzaprav razprl vrata dotlej tako rekoč hermetično zaprte-
ga sveta slovenskega smučarja, ki da se zanima samo ali pretežno samo za
šport in celotno življenje podredi smučanju. Pred tem je bilo skorajda ne-
moralno, da bi se slovenski profesionalni smučar v času kariere ukvarjal
dodatno še s kakšno postransko zaslužkarsko dejavnostjo, saj se je priča-
kovalo, da vsa stremljenja in ambicije usmeri v smučarsko kariero in dose-
ganje športnih rezultatov. Tranzicijski mediji takega multikarierističnega
Koširjevega sloga po večini ne problematizirajo, temveč v njem vidijo mož-
nosti za svoj izplen. Njegovi obstranski izleti v glasbene in poslovne vode
so predstavljeni kot način, kako se lahko slovenski smučar v času turbu-
lentne politične in ekonomske tranzicije dodatno uveljavi, pokaže nekatere
druge svoje skrite talente in se z njimi približa statusu športnega zvezdni-
ka. Koširjeva sposobnost, da se uveljavi kot medijska osebnost in da se znaj-
de tudi zunaj smučarskega sveta, je prikazana kot dodana vrednost šport-
ne kariere. Lahko bi rekli, da je medijska konstrukcija Koširja ilustrativen
primer komercialne konstrukcije uspeha in pompa: njegovi dosežki so in-

55
   50   51   52   53   54   55   56   57   58   59   60