Page 140 - Kaluža, Vojko, in Štefan Bojnec. 2019. Človeški kapital, organizacijska klima in uspešnost poslovanja turističnih agencij. Koper: Založba Univerze na Primorskem
P. 140
Posamezne spremenljivke smo združili v faktorje ali sestavljene spre-
menljivke, saj smo s tem skušali poenostaviti kompleksnost povezav med
množico opazovanih spremenljivk z razkritjem skupnih razsežnosti ali
faktorjev, ki omogočajo vpogled v osnovno strukturo podatkov.

Sledi preglednica 55 z matriko korelacij med faktorji konstrukta člo-
veški kapital.

Preglednica 55: Matrika korelacij med faktorji konstrukta človeški kapital

Faktor 1 2 3 4 5 6 7 8 9

1 1,000 0,166 0,462 –0,018 0,472 0,349 0,620 0,391 0,558

2 0,166 1,000 0,328 0,402 0,303 0,331 0,197 0,207 0,353

3 0,462 0,328 1,000 0,170 0,433 0,262 0,474 0,318 0,579

140 4 –0,018 0,402 0,170 1,000 0,318 0,232 0,239 0,111 0,221

5 0,472 0,303 0,433 0,318 1,000 0,344 0,561 0,291 0,478

6 0,349 0,331 0,262 0,232 0,344 1,000 0,383 0,212 0,424

7 0,620 0,197 0,474 0,239 0,561 0,383 1,000 0,311 0,595

8 0,391 0,207 0,318 0,111 0,291 0,212 0,311 1,000 0,415

9 0,558 0,353 0,579 0,221 0,478 0,424 0,595 0,415 1,000

Metoda ekstrakcije: metoda največjega verjetja (angl. Maximum Likelihood); metoda
rotacije: Promax with Kaiser Normalization: poševna rotacija.

Najnižja vrednost korelacije je –0,018 in najvišja vrednost korelacije
je 0,620, kar pomeni, da so korelacije ustrezne, saj nobena ne presega vred-
nosti 0,7, ki pomeni visoko korelacijo.

Konfirmativna faktorska analiza za konstrukt človeški kapital

Namen izvedbe konfirmativne faktorske analize je bil potrditi (konfir-
mirati) obstoj specifične in vnaprej predvidene faktorske strukture na po-
dročju človeškega kapitala.

Eksplorativno analizo ponavadi uporabimo za analizo konstruktov, s
konfirmativno pa potrdimo veljavnosti rezultatov prve (Antončič 2000).

Eksplorativna faktorska analiza, s katero smo analizirali posamezne
konstrukte v celotnem modelu človeški kapital, je pokazala, da je kon-
strukt človeški kapital sestavljen iz naslednjih dimenzij:

– prenos znanja – nestimulativni (Prenos_A);
– izobraževanje s področja trženja (Vrst_A);
– izobraževanje s področja komuniciranja (Vrst_B);
   135   136   137   138   139   140   141   142   143   144   145