Page 220 - Glasbenopedagoški zbornik Akademije za glasbo v Ljubljani / The Journal of Music Education of the Academy of Music in Ljubljana, leto 12, zvezek 25 / Year 12, Issue 25, 2016
P. 220
SBENOPEDAGOŠKI ZBORNIK, 25. zvezek
Uèenci se po prenovi na inštrument in nauk o glasbi vpisujejo s sedmimi leti, se pravi leto
prej. Pri inštrumentih, katerih program traja osem let, v prvem razredu ni izpita, uèenec
lahko napreduje ne glede na dose ene ocene. Od drugega razreda naprej uèenci opravljajo
izpit pri vseh inštrumentih. Za prehod z ni je stopnje na višjo je poleg uspešno
opravljenega izpita potrebno tudi pozitivno mnenje izpitne komisije in uèiteljskega zbora.
Izpit se opravlja tudi pri predmetu solffegio, pri ostalih predmetih uèenec zakljuèi razred s
preverjanjem znanja in številèno oceno brez izpita. Uvedena so bila tudi sprièevala o
konèani ni ji in višji stopnji. Pri programih predšolske glasbene vzgoje, glasbene
pripravnice in plesne pripravnice je bilo v šolskem letu 2002/03 uvedeno opisno
ocenjevanje, naèrtovano je bilo tudi opisno ocenjevanje na ni ji stopnji pri inštrumentih,
vendar se ni uveljavilo. Pri opisnem ocenjevanju se je pojavljal problem enoznaènih
zapisov ter razlièno razumevanje enakih zapisov pri starših. V letu 2005 je bila
ustanovljena ekspertna skupina za ocenjevanje znanja v programih predšolske vzgoje in
pripravnice, ki je ugotovila, da opisno ocenjevanje ni primerno. Od šolskega leta 2005/06
dalje se uèencem izdaja potrdilo o opravljenem programu.
Nacionalna komisija je pripravila tudi pregled stanja po uvedeni prenovi glasbenega
šolstva. Ugotovili so, da bi bilo potrebno uskladiti uène prakse na posameznih šolah,
pokazala se je potreba po uèbenikih ter veèji dostopnosti notne literature - predvsem
slovenskih skladb - , veè strokovnega izobra evanja ter dopolnitvi in nadgraditvi glasbene
ter informacijsko- komunikacijske opreme. Uèitelji trobil in tolkal so izrazili eljo po
osemletnem šolanju za njihove inštrumente. Iz pregleda stanja na šolah je bilo
ugotovljeno, da na šolah delujejo tudi druge oblike skupinskega muziciranja: kitarski in
jazzovski orkestri, Orffove skupine in pevski zbori.
V letu 2010 (Uradni list RS, št. 11/10) so bili dopolnjeni predmetniki in uèni naèrti. Pri
pihalih (flavta, klarinet, oboa, fagot, saksofon), trobilih, tolkalih ter violi je bilo šolanje
podaljšano s šest na osem let, pri violi ni potrebno veè predhodno znanje violine. Pri
predmetu orkester so naboru orkestrov dodali še kitarski in jazzovski orkester ter Orffovo
skupino. Spet se je uvedel predmet pevski zbor, ki ga lahko obiskujejo uèenci od prvega
razreda dalje.
Predmetnik v glasbeni šoli
Predmetnik in uèni naèrti za glasbene šole so bili sprejeti leta 1979 na podlagi Zakona o
glasbenih šolah iz leta 1971. V letu 2003 smo dobili prenovljene predmetnike in uène
naèrte, ki so bili v letu 2010 dopolnjeni. V nadaljevanju bomo predstavili predmete in
število let izobra evanja po starem, novem in prenovljenem predmetniku.
Izobra evanje v programu glasba traja štiri, šest oziroma osem let. Pouk inštrumentov se
izvaja dvakrat tedensko po 30 oziroma 45 minut.
220
Uèenci se po prenovi na inštrument in nauk o glasbi vpisujejo s sedmimi leti, se pravi leto
prej. Pri inštrumentih, katerih program traja osem let, v prvem razredu ni izpita, uèenec
lahko napreduje ne glede na dose ene ocene. Od drugega razreda naprej uèenci opravljajo
izpit pri vseh inštrumentih. Za prehod z ni je stopnje na višjo je poleg uspešno
opravljenega izpita potrebno tudi pozitivno mnenje izpitne komisije in uèiteljskega zbora.
Izpit se opravlja tudi pri predmetu solffegio, pri ostalih predmetih uèenec zakljuèi razred s
preverjanjem znanja in številèno oceno brez izpita. Uvedena so bila tudi sprièevala o
konèani ni ji in višji stopnji. Pri programih predšolske glasbene vzgoje, glasbene
pripravnice in plesne pripravnice je bilo v šolskem letu 2002/03 uvedeno opisno
ocenjevanje, naèrtovano je bilo tudi opisno ocenjevanje na ni ji stopnji pri inštrumentih,
vendar se ni uveljavilo. Pri opisnem ocenjevanju se je pojavljal problem enoznaènih
zapisov ter razlièno razumevanje enakih zapisov pri starših. V letu 2005 je bila
ustanovljena ekspertna skupina za ocenjevanje znanja v programih predšolske vzgoje in
pripravnice, ki je ugotovila, da opisno ocenjevanje ni primerno. Od šolskega leta 2005/06
dalje se uèencem izdaja potrdilo o opravljenem programu.
Nacionalna komisija je pripravila tudi pregled stanja po uvedeni prenovi glasbenega
šolstva. Ugotovili so, da bi bilo potrebno uskladiti uène prakse na posameznih šolah,
pokazala se je potreba po uèbenikih ter veèji dostopnosti notne literature - predvsem
slovenskih skladb - , veè strokovnega izobra evanja ter dopolnitvi in nadgraditvi glasbene
ter informacijsko- komunikacijske opreme. Uèitelji trobil in tolkal so izrazili eljo po
osemletnem šolanju za njihove inštrumente. Iz pregleda stanja na šolah je bilo
ugotovljeno, da na šolah delujejo tudi druge oblike skupinskega muziciranja: kitarski in
jazzovski orkestri, Orffove skupine in pevski zbori.
V letu 2010 (Uradni list RS, št. 11/10) so bili dopolnjeni predmetniki in uèni naèrti. Pri
pihalih (flavta, klarinet, oboa, fagot, saksofon), trobilih, tolkalih ter violi je bilo šolanje
podaljšano s šest na osem let, pri violi ni potrebno veè predhodno znanje violine. Pri
predmetu orkester so naboru orkestrov dodali še kitarski in jazzovski orkester ter Orffovo
skupino. Spet se je uvedel predmet pevski zbor, ki ga lahko obiskujejo uèenci od prvega
razreda dalje.
Predmetnik v glasbeni šoli
Predmetnik in uèni naèrti za glasbene šole so bili sprejeti leta 1979 na podlagi Zakona o
glasbenih šolah iz leta 1971. V letu 2003 smo dobili prenovljene predmetnike in uène
naèrte, ki so bili v letu 2010 dopolnjeni. V nadaljevanju bomo predstavili predmete in
število let izobra evanja po starem, novem in prenovljenem predmetniku.
Izobra evanje v programu glasba traja štiri, šest oziroma osem let. Pouk inštrumentov se
izvaja dvakrat tedensko po 30 oziroma 45 minut.
220