Page 10 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 10
Miha Lesjak, Marijana Sikošek in Simon Kerma
cˇasu tudi spoznava podobno mislecˇe turiste, ki jih zanimajo izbrani
tematski turisticˇni produkti, za katere se je odlocˇil na podlagi pri-
porocˇil, in tako ocenjuje koristnost izkušnje (konzumacije) izbrane
turisticˇne ponudbe. Lastna doživetja v realnem cˇasu deli s svojimi
prijatelji preko družbenih omrežij in s tem ustvarja nove moderne
komunikacijske kanale osebnih izkušenj.
Težnje turistov so danes usmerjene v turisticˇno ponudbo trajno-
stnih, avtenticˇnih in doživljajskih turisticˇnih produktov. Lahko bi re-
kli, da turisti išcˇejo integralne turisticˇne proizvode, ki vsebujejo doži-
vetje, vznemirjenje, pobeg, izobraževanje, zabavo in ekologijo (angl.
6e – experience, excitement, escape, education, entertainment, ecolo-
gy). Sodobno zasnovani turisticˇni proizvodi predstavljajo (ponovni)
alternativni odgovor na – vsaj zdelo se je tako – že preživeti mno-
10 žicˇni turizem, temeljecˇ na ponudbi 3s. Turisticˇni ponudniki se tudi
zaradi hitrih tehnoloških sprememb soocˇajo z novimi izzivi in svojo
priložnost vidijo v razvoju individualne (personalizirane) in trajno-
stno/odgovorno naravnane ponudbe turisticˇnih storitev.
Individualno turisticˇno povpraševanje posledicˇno inducira in o-
mogocˇa razvoj razlicˇnih specificˇnih oblik turisticˇne ponudbe, ki je
tako posebej oblikovana po pricˇakovanjih in željah turista. Razvoj
tehnologije in dostopnost turisticˇnih produktov na svetovnem sple-
tu danes posamezniku nudi možnost oblikovanja turisticˇnih pro-
duktov po lastni meri. Potrebe po aktivnem pocˇitku, druženju z lo-
kalnimi prebivalci, spoznavanju lokalne kulture in obicˇajev pa so
osnova za oblikovanje tematskih turisticˇnih produktov, namenje-
nih segmentiranim uporabnikom. Številne svetovne destinacije tako
oblikujejo tematsko usmerjene turisticˇne produkte za razlicˇne seg-
mente turisticˇnih uporabnikov z namenom boljše in kvalitetnejše
turisticˇne izkušnje. Razvoj tematskega turizma je z vidika turisticˇ-
ne ponudbe destinacije povezan s strateškimi in z marketinškimi
razvojnimi usmeritvami. Turisticˇne destinacije se na podlagi razvi-
tosti kulturnih, naravnih in drugih resursov odlocˇajo, katere temat-
ske oblike turizma ponuditi svojim gostom. Poleg »mega trendov«
tematskega turizma je zavedanje po odgovorni in trajnostni turisticˇ-
ni ponudbi vedno prisotnejše in soustvarja turisticˇna doživetja. Ta
doživetja so vedno bolj prilagojena uporabniku, ki postaja vse bolj
individualiziran, ima na voljo vecˇ prostega cˇasa, dostop do novih
tehnologij in informacij ter hitrejše in cenejše pogoje potovalne mo-
bilnosti. Vse to mocˇno vpliva na oblikovanje ponudbe turisticˇnega
cˇasu tudi spoznava podobno mislecˇe turiste, ki jih zanimajo izbrani
tematski turisticˇni produkti, za katere se je odlocˇil na podlagi pri-
porocˇil, in tako ocenjuje koristnost izkušnje (konzumacije) izbrane
turisticˇne ponudbe. Lastna doživetja v realnem cˇasu deli s svojimi
prijatelji preko družbenih omrežij in s tem ustvarja nove moderne
komunikacijske kanale osebnih izkušenj.
Težnje turistov so danes usmerjene v turisticˇno ponudbo trajno-
stnih, avtenticˇnih in doživljajskih turisticˇnih produktov. Lahko bi re-
kli, da turisti išcˇejo integralne turisticˇne proizvode, ki vsebujejo doži-
vetje, vznemirjenje, pobeg, izobraževanje, zabavo in ekologijo (angl.
6e – experience, excitement, escape, education, entertainment, ecolo-
gy). Sodobno zasnovani turisticˇni proizvodi predstavljajo (ponovni)
alternativni odgovor na – vsaj zdelo se je tako – že preživeti mno-
10 žicˇni turizem, temeljecˇ na ponudbi 3s. Turisticˇni ponudniki se tudi
zaradi hitrih tehnoloških sprememb soocˇajo z novimi izzivi in svojo
priložnost vidijo v razvoju individualne (personalizirane) in trajno-
stno/odgovorno naravnane ponudbe turisticˇnih storitev.
Individualno turisticˇno povpraševanje posledicˇno inducira in o-
mogocˇa razvoj razlicˇnih specificˇnih oblik turisticˇne ponudbe, ki je
tako posebej oblikovana po pricˇakovanjih in željah turista. Razvoj
tehnologije in dostopnost turisticˇnih produktov na svetovnem sple-
tu danes posamezniku nudi možnost oblikovanja turisticˇnih pro-
duktov po lastni meri. Potrebe po aktivnem pocˇitku, druženju z lo-
kalnimi prebivalci, spoznavanju lokalne kulture in obicˇajev pa so
osnova za oblikovanje tematskih turisticˇnih produktov, namenje-
nih segmentiranim uporabnikom. Številne svetovne destinacije tako
oblikujejo tematsko usmerjene turisticˇne produkte za razlicˇne seg-
mente turisticˇnih uporabnikov z namenom boljše in kvalitetnejše
turisticˇne izkušnje. Razvoj tematskega turizma je z vidika turisticˇ-
ne ponudbe destinacije povezan s strateškimi in z marketinškimi
razvojnimi usmeritvami. Turisticˇne destinacije se na podlagi razvi-
tosti kulturnih, naravnih in drugih resursov odlocˇajo, katere temat-
ske oblike turizma ponuditi svojim gostom. Poleg »mega trendov«
tematskega turizma je zavedanje po odgovorni in trajnostni turisticˇ-
ni ponudbi vedno prisotnejše in soustvarja turisticˇna doživetja. Ta
doživetja so vedno bolj prilagojena uporabniku, ki postaja vse bolj
individualiziran, ima na voljo vecˇ prostega cˇasa, dostop do novih
tehnologij in informacij ter hitrejše in cenejše pogoje potovalne mo-
bilnosti. Vse to mocˇno vpliva na oblikovanje ponudbe turisticˇnega