Page 172 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 172
Marijana Sikošek

stinacijah dodal nove o iskrivih prostorih. Z njimi opisuje razlicˇna
unikatna prizorišcˇa za organizacijo poslovnih srecˇanj v Sloveniji, kot
so gradovi, repnice, skladišcˇa soli, konjeniški park, vodni stolp, mu-
zeji, cerkve, gledališcˇa, glampingi, in ideje za oblikovanje kongresnih
produktov, povezanih s slovenskim izrocˇilom in posebnostmi slo-
venskega prostora.

V Sloveniji je mogocˇe organizirati vse tipe poslovnih srecˇanja v
vseh njenih regijah, vendarle pa so najbolj poznane destinacije Ljub-
ljana, Portorož in Bled, ki imajo najdaljšo kongresno tradicijo. Poleg
njih se srecˇanja odvijajo tudi v Mariboru in drugih manjših krajih ter
termalnih zdravilišcˇih.

Zakljucˇek
172 Osnovni motiv poslovnih potovanj izhaja iz opravljanja posamezni-

kovih aktivnosti, vezanih na njegovo zaposlitev in opravljanje dela,
iz potrebe po izmenjavi pogledov, izkušenj in znanja, iz potrebe po
tkanju poslovnih stikov in profesionalne socialne mreže. Poslovna
potovanja pomenijo srecˇevanja posameznikov na dolocˇenem kraju
zaradi poslovnih motivov, pri cˇemer so ta potovanja lahko manj ali
bolj številcˇna. Imenujemo jih poslovni turizem, ki ga glede na šte-
vilcˇnost udeležbe locˇujemo na individualni in skupinski. Srecˇevanje
posameznikov v vecˇjem številu na dolocˇenem prizorišcˇu in destina-
ciji oznacˇujemo kot poslovni turizem v ožjem pomenu, pa tudi kot
kongresni turizem, najširše pa je v literaturi in praksi sprejet kon-
cept, ki ga oznacˇujemo z akronimom mice. Ta v sebi združuje štiri
temeljne tipe srecˇanj, zato ga pogosto definiramo tudi kot poslovna
srecˇanja.

Z opredeljevanjem koncepta se v raziskovanju in strokovni pra-
ksi srecˇujemo s kar nekaj izzivi glede tega, kako poimenovati posa-
mezne vrste srecˇanj in kako, cˇe sploh, iz njih izhajajocˇ opredeliti ta
segment turizma. Ko govorimo o posebnih oblikah turizma, ki jih
dolocˇajo posebni motivi za potovanja, smo potovanja iz poslovnih
razlogov opredelili kot poslovni turizem. Vendar pa je, najverjetne-
je prav zaradi poimenovanja, ki izhaja iz pretežno angleško pišocˇega
okolja, nastalo kar nekaj razlicˇnih poimenovanj krovnega pojma, kot
so mice, poslovne prireditve (angl. business events), poslovna srecˇa-
nja (angl. business meetings), industrija srecˇanj (angl. meetings indu-
stry) ali kongresna industrija (angl. convention/conference/congress
industry).
   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176   177