Page 217 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 217
Športni turizem 217

Športni turisti zaradi njega potujejo na izbrano destinacijo njihovega
dopusta. Potovanja so pogosto povezana z obiskom športne priredi-
tve (npr. olimpijskih iger ali Svetovnega prvenstva v nogometu) ali
pa celo mocˇno povezana z neposredno športno aktivnostjo (aktiv-
ni udeleženec maratona ali pa nastop na prestižnem triatlonskem
tekmovanju Ironman). Poslovni del športnega turizma predstavlja-
jo športne priprave vrhunskih športnikov (priprave v pripravljalnih
športnih kampih pred sezono) ali pa številni športni kampi za mla-
dino in otroke, ki se poleg športnih aktivnosti in treninga tudi med-
sebojno družijo in tako kvalitetno preživljajo svoj prosti cˇas (npr.
Hokejska akademija Anžeta Kopitarja in Tomaža Razingerja).

V Sloveniji lahko na podrocˇju športnega turizma ponudimo šte-
vilne športnoturisticˇne produkte. Naša najvecˇja dodana vrednost so
vsekakor neokrnjena narava in z njo povezane športne aktivnosti v
naravi (npr. »outdoor« aktivnosti). Izkorišcˇanje naravnih virov pred-
stavlja naš najvecˇji adut, ko vabimo športne turiste s celega sveta.
Imamo pa v Sloveniji poleg neokrnjene narave še mnoge druge zelo
kvalitetne produkte s podrocˇja športnega turizma. Tukaj moramo iz-
postaviti vrhunsko organizacijo velikih športnih prireditev (npr. Eu-
roBasket 2013, Svetovni pokal v smucˇarskih skokih Planica, tekmova-
nji v alpskem smucˇanju Zlata lisica in Vitranc). To ponudbo zaokro-
žujejo tudi nekatere druge svetovno znane vrhunsko organizirane
športne prireditve, ki jih organizirajo posamezniki, podjetja oz. špor-
tna društva (npr. I feel Slovenia Ironman 70.3 slovenska Istra, Lju-
bljanski maraton, Socˇa Outdoor Festival . . .). Poleg tega se v zadnjem
obdobju z organizacijo zelo atraktivnih športnih prireditev (npr. Od-
bojka na Ljubljanici, Red Bull Goni Pony, Spartan Race Slovenia . . .)
ter s pomocˇjo modernih marketinških prijemov kot država posta-
vljamo na turisticˇni zemljevid atraktivnih športnih prireditev.

Podrocˇje športnega turizma je v Sloveniji krovno povezano s slo-
ganom Slovenske turisticˇne organizacije »Zelena. Aktivna. Zdrava.«,
ki omogocˇa, da to podrocˇje razvijamo na ustrezen nacˇin. Seveda so
smernice dodatno izpostavljene v Strategiji trajnostne rasti sloven-
skega turizma 2017–2021 (Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehno-
logijo, 2017). Krovni turisticˇni dokument s podlago trajnostnega ra-
zvoja turizma tako deležnikom s podrocˇja športnega turizma omo-
gocˇa, da sledijo zelenemu, zdravemu in aktivnemu razvoju športne-
ga turizma v Sloveniji. Te smernice so opredeljene kot nosilni in se-
kundarni podporni produkti za vsako izmed izpostavljenih makro-
   212   213   214   215   216   217   218   219   220   221   222