Page 212 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 212
Miha Lesjak

Športnoturisticˇna doživetja v Sloveniji

Turizem je v Sloveniji hitro rastocˇa panoga, ki letno v bruto doma-
cˇi proizvod prispeva skoraj 13-odstotni delež (Slovenska turisticˇna
organizacija, b. l.). Slovenija je podobno kot druge razvite svetovne
turisticˇne destinacije prepoznala mocˇ in pomen športnega turizma.
Šport in turizem sta ob sodelovanju dejavnika, ki pomembno vpli-
vata na turisticˇno ponudbo Slovenije. Turizem je povezovalna stori-
tvena dejavnost in skupaj s športno ponudbo predstavlja motiv za
prihod turistov z željo aktivnega preživljanja prostega cˇasa, obiska
športne prireditve, športnega treninga oz. športnih priprav in obiska
znamenitosti, povezanih s športno nostalgijo.

Turisticˇnopromocijski slogan »Zelena. Aktivna. Zdrava.«, ki ga
212 je uvedla Slovenska turisticˇna organizacija (sto), nakazuje na po-

membnost razvoja športnega turizma v Sloveniji. V novi Strategiji
trajnostne rasti slovenskega turizma 2017–2021 (Ministrstvo za go-
spodarski razvoj in tehnologijo, 2017) športni turizem (celoletni pro-
dukt za športne ekipe na pripravah, športni dogodki in športna pr-
venstva evropskega ali svetovnega formata) predstavlja pomemben
dejavnik za razvoj turizma v Sloveniji. V povezovanju z aktivnostmi
na prostem (celoletni aktivni športi v naravi, kot so kolesarjenje, po-
hodništvo, vodni športi, zracˇni športi, smucˇanje) slovenski turizem
tako domacˇim kot tujim turistom ponuja številne možnosti »petz-
vezdicˇnih« doživetij, povezanih s športom. Slovenija na podrocˇju
zdraviliškega turizma (angl. wellness tourism) dobro izkorišcˇa tudi
naravne danosti termalne vode s produktom »zdravje in dobro po-
cˇutje« (celoletni produkt, ki se osredotocˇa na zdravje, preventivo,
»wellness«, sprostitev in termalna vodna doživetja za obiskovalce
vseh starosti). Skupek ponudbe razlicˇnih vsebin, povezanih s špor-
tom in dobrim pocˇutjem, Slovenijo pozicionira kot državo, ki lahko
turistom ponudi trendovske turisticˇne produkte zdravega življenja,
ki so podprti z znanjem s podrocˇja zdravstva in kineziologije (Mini-
strstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo, 2017).

S celovito ponudbo se Slovenija uvršcˇa med države, ki lahko tu-
ristu na podrocˇju športnega turizma ponudijo celovit produkt raz-
licˇnih vrst športnega turizma. Visoko kakovostna športna in ostala
infrastruktura, podprta z namestitvenimi kapacitetami, predstavlja
temelj za konkurencˇnost ponudbe športnega turizma v Sloveniji. To
športno turisticˇno ponudbo vsako leto dopolnjujejo vrhunsko orga-
   207   208   209   210   211   212   213   214   215   216   217