Page 214 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 214
Miha Lesjak

uporabnike postala pomemben del sodobne potrošnje v virtualnem
svetu. E-šport tako postaja hitro rastocˇi segment, ki vkljucˇuje števil-
ne interakcije med uporabniki, podjetji in razlicˇnimi deležniki, ki so
zaznali priložnosti za povezovanje v virtualnem e-športnem okolju.

Podrocˇje e-športa je precej prepleteno, saj se vanj poleg uporab-
nikov elektronskih vsebin vedno bolj vkljucˇujejo tudi globalni spon-
zorji, mediji in vrhunske športne ekipe (nogometni, košarkarski in
drugi športni klubi/organizacije). Statisticˇni podatki (Soto Reyes,
2019) kažejo, da število uporabnikov e-športnih vsebin narašcˇa za
9 % letno. Po ocenah se bo število uporabnikov s 454 milijonov v letu
2019 do leta 2023 povecˇalo na 646 milijonov. Glede na podatek, da je
bilo leta 2017 aktivnih uporabnikov 335 milijonov, gre skoraj za dva-
kratno povecˇanje do leta 2023 (Soto Reyes, 2019). Esports Ecosystem
214 Report (Soto Reyes, 2019) za leto 2019 navaja podatek, da naj bi le-
tni prihodki z naslova e-športa presegli milijardo ameriških dolarjev.
Organizacija Newzoo (glede na podatke Statista) pa napoveduje, da
bodo prihodki z naslova e-športa do leta 2020 dosegli zavidljivo šte-
vilko 1,8 milijarde ameriških dolarjev, primarno z naslova medijskih
pravic, prodaje blaga in storitev, sponzorstev in oglaševanja (New-
zoo, 2018). Tri najmocˇnejše izvozne globalne trge e-športa (prihodki
in obcˇinstvo) predstavljajo regija Azija – Pacifik (angl. apac), Severna
Amerika in Evropa. V deležu to pomeni 85 % celotnega trga e-športa
(Soto Reyes, 2019).

Ko govorimo o e-športnem turizmu, mislimo na organizirana po-
tovanja za ogled tekmovanj v e-športu. Gre za organizacijo velikih
e-športnih turnirjev, ki v vecˇnamenske športne dvorane po celem
svetu privabijo veliko število ljudi. Ti novodobni e-športni navijacˇi
spremljajo e-šport zvezdnike pri igranju videošportnih vsebin. Tek-
movanja v e-športnih igrah vabijo e-športne navdušence s celega
sveta k spremljanju turnirjev v živo. Organizatorji tekmovanj imajo
možnosti direktnih spletnih (angl. stream) prenosov tudi v gostin-
skih obratih (bari in restavracije), kar predstavlja dodatne priložno-
sti za promocijo in spremljanje e-športnih vsebin. Te vsebine danes
že lahko spremljamo tudi preko globalnih televizijskih hiš s komen-
tatorji in posebnimi strokovnjaki s podrocˇja e-športnih vsebin (npr.
Sky Sports).

Zaradi generacijskih sprememb danes na podrocˇju organizacij
športnih prireditev beležimo številne nove trende, ki kreirajo ponud-
bo podrocˇja e-športa in e-športnih prireditev. Cˇ e so predstavniki ge-
   209   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219