Page 215 - Lesjak, Miha, Marijana Sikošek, Simon Kerma. Ur. 2020. Tematski turizem: teoretični in aplikativni primeru oblik turizma v svetu in Sloveniji. Koper: Založba Univerze na Primorskem.
P. 215
Športni turizem 215

neracije X hodili na dejanske športne prireditve, danes predstavniki
generacij Y in Z veliko vecˇ pozornosti namenijo e-športnim (angl.
on-line) oblikam športnih tekmovanj. Predvsem generacije milenij-
cev so tiste, ki najvecˇ pripomorejo k vzponu in nenehni rasti ponud-
be e-športnega turizma – to se vidi tudi v prihodih mednarodnih
turistov na organizirane turnirje e-športnih dogodkov predvsem v
azijskih državah, kjer so te vsebine najbolj razširjene in najpopular-
nejše.

Ponudniki e-športnih prireditev se danes vedno vecˇ povezujejo s
športnimi organizacijami (npr. s franšizami nba, nfl, nhl). E-šport
tako postaja resen igralec na trgu in sodelovanje s športnimi organi-
zacijami (predvsem v zda), mediji in tehnološkimi podjetji postaja
za slednje vedno zanimivejše. Velike športne franšize, ki jim sledi-
jo njihovi navijacˇi, se danes zavedajo prehoda na e-športne vsebine,
zato se nenehno povezujejo z organizacijami s podrocˇja e-športnih
vsebin – to predstavlja nove priložnosti za nove (drugacˇne) navijacˇe,
ki jih do sedaj niso mogli prepricˇati k obisku tradicionalnih športnih
vsebin (fizicˇni obisk). S ponudbo e-športnih vsebin se torej odpira-
jo nove možnosti promocije in povezovanja, ki vodijo h koncˇnemu
cilju – prodaji prilagojenih vsebin uporabnikom in s tem širitvi na
e-trg poslovanja (Droesch, 2019).

Verjetno najzanimivejšo ponudba na podrocˇju e-športa danes
predstavljajo organizirani turnirji igranja videoiger z visokimi na-
gradnimi skladi (tudi do 400.000 ameriških dolarjev). Ti pritegnejo
zanimanje številnih obiskovalcev, ki spremljajo današnje novodob-
ne globalne zvezde – mojstre igranja videoiger. Eden izmed glavnih
organizatorjev e-športnih turnirjev je danes organizacija Turtle En-
tertainment, ki organizira številne e-športne turnirje (Katowice, pol,
Frankfurt, nem, Malaysia . . .). Analize kažejo, da je prodaja vstopnic
za turnirje podobna kot pri nekaterih globalnih športnih prireditvah
– vecˇja kot je pomembnost turnirja, hitreje e-športni navdušenci po-
grabijo vstopnice (Soto Reyes, 2019).

Ob hitrem vzponu e-športnih vsebin se na globalnem trgu vzpo-
redno ponujajo priložnosti za številne destinacije, ki se usmerjajo v
ponudbo e-športnih vsebin. Ena takšnih je kitajska destinacija Han-
gzhou, ki veliko vlaga v infrastrukturo (dvorane) za organizacijo tur-
nirjev v igranju e-športa. Projekcije so, da bodo do leta 2022, ko bo
Hangzhou gostil veliko športno tekmovanje (azijske igre), zgradili 14
novih dvoran, ki bodo tudi služile kot baza za 10.000 e-športnih igral-
   210   211   212   213   214   215   216   217   218   219   220