Page 166 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 166
nluca Rossi

inovacij in razvoja. V projekt je bilo vključenih tudi okrog 20 študentov b1
in b2, mentorja sta prof. dr. Borut Likar in doc. dr. Peter Štrukelj.

Namen projekta je bil znotraj eu izboljšati stopnjo inovativnosti in nje-
nih učinkov, še posebno v m s p. Na eni strani gre za razvijanje veščin, ki
podpirajo inovativnost v m s p prek poklicnega izobraževanja in usposab-
ljanja iz okvira visokošolskih izobraževalnih ustanov. Na drugi strani pa za
razvoj učnih materialov, ki izboljšujejo veščine študentov pri ocenjevanju
in vpeljevanju inovacij ter razvoj orodij, ki jih lahko študenti uporabljajo
za doseganje večjega vpliva, ko svetujejo v m sp. Poleg tega razvija projekt
sistem orodij za mala in srednja podjetja za samo-diagnozo lastne inovacij-
ske prakse ter uveljavlja podjetniške metode za izboljševanje inovacijskih
praks.

V okviru projekta so na up fm izvedli več svetovalnih projektov. Njiho-
vi študenti so obiskali ugledna slovenska podjetja na Primorskem in jim
svetovali pri možnostih za izboljšave poslovnih procesov. Sodelujoča pod-
jetja so bila z rezultati študentskega svetovalnega dela izjemno zadovoljna.
Kot (potencialne) pozitivne učinke tega sodelovanja so podjetja izposta-
vila: večje zavedanje o trenutnih procesih, sveže ideje, ki jih bo manage-
ment v prihodnosti uporabil, identifikacija ustrezne programske opreme,
boljša organizacija dela, pametna/racionalna uporaba delovnih materialov,
boljše razumevanje delovnih nalog, manj težav s prevzemanjem odgovor-
nosti, boljša komunikacija z zaposlenimi, boljši odnosi med zaposlenimi,
večje zadovoljstvo in motiviranost zaposlenih, manj fluktuacije zaposle-
nih, boljša organizacijska kultura, boljše in obsežnejše znanje o tem, kako
voditi podjetje, boljše končne storitve strankam, večje povpraševanje po
storitvah, večja prepoznavnost na trgu, zanesljivost storitev ipd.

In kar je še pomembneje – nekateri študentski predlogi so bili že vpeljani
v poslovanje sodelujočih m sp!

Sodelovanje je obogatilo tudi reference sodelujočih študentov – s tem
so namreč dobili dragocene praktične izkušnje na področju izboljševanja
poslovnih procesov.

Po eni strani projekt predstavlja obogatitev podiplomskega programa,
saj naslavlja vsaj tri od desetih najpomembnejših spretnosti, kot jih je opre-
delil Svetovni gospodarski forum (World Economic Forum, 2016), tj. kom-
pleksno reševanje problemov, kritično razmišljanje in ustvarjalnost. Obe-
nem pa pomeni pomemben korak k večjemu povezovanju akademske sfere
in gospodarstva, kar je v skladu s temeljnimi cilji in strateškimi usmeritva-
mi srednjeročne razvojne strategije Univerze na Primorskem za obdobje
2014–2020.

166
   161   162   163   164   165   166   167   168   169   170   171