Page 170 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 170
ona Rataj

– pripravili prilagojen načrt coachinga/svetovanja (vključno z inovativ-
nim programom odprtega učenja);

– sooblikovali in preizkusili enoletno pilotno izvedbo; model visoko-
šolskega izobraževanja za podjetništvo, orodje za testiranje izjemnih
situacij in program usposabljanja bodo visokošolskim ustanovam na
voljo za boljšo podporo regionalnemu, nacionalnemu in evropskemu
gospodarstvu; rezultati, znanje in izkušnje, doseženi v okviru projek-
ta, pa bodo na voljo za prenos v lastne učne načrte in programe us-
posabljanja, s katerimi bodo zagotovili prenos znanja na naslednjo
generacijo akademskega osebja in osebja m sp;

– potrdili in posodobili rezultate raziskave sm eart: kakšno je najso-
dobnejše stanje v vseh državah članicah e u glede pobud in politike
pametne industrije; kakšne so potrebe, okviri in zahteve, ki jih m sp
izvajajo glede storitev poslovnega sodelovanja z visokošolskimi za-
vodi, ki se ukvarjajo s pametnim inženiringom.

6.3 Kaj izbrati – coacha ali svetovalca? Ali med njima obstaja
razlika?

Primarna naloga svetovalca je pomoč posamezniku pri doseganju osebnih
ali organizacijskih rezultatov z uporabo svojega specifičnega strokovnega
znanja, s pomočjo katerega stranki svetujejo o najboljših ukrepih za do-
seganje želenih ciljev. Svetovalci so lahko zadolženi tudi za prenos znanja
ali znanja in spretnosti na svojo stranko. Svetovalec s strankami sodeluje
na področju strategije, načrtovanja in reševanja problemov ter jim poma-
ga pri razvijanju poslovnih veščin in znanja. Te teme segajo od oblikovanja
poslovnega modela ali načrta trženja do določanja, katere tehnike trženja
uporabiti in kako jih uporabiti. Poslovni svetovalec daje nasvete, uči ve-
ščine in skupaj s stranko razvija ideje z namenom, da bi dosegel praktične
rezultate in izboljšal strateško razmišljanje.

Coach strankam pomaga pri ustvarjanju uspeha, pri tem pa se osredotoča
na strankin osebni razvoj: management s časom, samosabotažno vedenje
(kot sta zavlačevanje in pomanjkanje pozornosti), iskanje jasnosti, spreje-
manje odločitev in ukrepanje.

Tisti, ki ima vlogo coacha, stranki ne svetuje. Namesto tega ji odgovore
pomaga najti znotraj nje same. Coaching vključuje delo z ljudmi, ki imajo
običajno, a ne vedno, že določeno stopnjo uspeha, vendar so »obtičali« in
želijo napredovati, ne vedo pa, kako. Coach bi rekel, da obstaja »vrzel« med
tem, kje trenutno so in kje bi želeli biti, kar lahko vključuje tako njihovo

170
   165   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175