Page 171 - Model SMeART in smernice za poslovno sodelovanje med univerzo in gospodarstvom
P. 171
Svetovanje in coaching

Preglednica 6.1 Pregled razlik med coachingom in svetovanjem

Postavka Svetovalec Coach

Cilj Primarna naloga svetovalca je po- Primarna naloga coacha je krepi-

magati posamezniku, da doseže tev modrosti stranke, miselnih

osebne ali organizacijske rezulta- procesov in usmerjenega ukre-

te z uporabo svojega specifične- panja v prihodnost, ki temelji na

ga strokovnega znanja, pri čemer dnevnem redu naročnika. Ustvar-

stranki svetuje o najboljšem nači- ja se podporno in neobsojajoče

nu ukrepanja za doseganje želenih okolje, v katerem lahko poizve-

ciljev. Svetovalci so lahko zadolže- duje, izziva in spodbuja kritično

ni za prenos znanja ali znanja in mišljenje in nove načine življenja,

spretnosti na svojo stranko. razmišljanja in delovanja, kar po-

gosto sproži nova vedenja, ki se

lahko uporabijo za celotno življe-

nje stranke.

Osredotočenost Običajno je usmerjen na težave, Gradi na strankinih prednostih.
tj. identificira in poskuša odpra- Določanje ciljev, ki temeljijo na
viti težave ali slabosti. Cilji, ki se vrednotah.
navadno nanašajo na programe in
financiranje.

Zavezanost Zahteva omejeno zavezo stranke Poveča zavezanost stranke k uva-
strank za izvajanje svojega programa. janju rešitev.

Vloga Šteje se za »strokovnjaka«, ki bo Stranki omogoča reševanje pro-
strokovnjaka rešil probleme (s čarobno paliči- blemov ali ji pomaga pri spremi-
co). Če je potrebna sprememba njanju stvari na bolje. Osredoto-
vedenja, svetovalec pri tem nava- čenost na individualno in med-
dno ne sodeluje. Nudi informa- osebno dinamiko, podpira spre-
cije. Zbira podatke in poročila o membo vedenja. Spodbuja odkri-
tem, kar je potrebno storiti. vanje sebe. Olajšuje rast.

Koristi za Svetovalec prinaša strokovno teh- Coach prinaša strokovno znanje
podjetje
nično znanje za svetovanje glede in izkušnje, ki podpirajo strankine

rešitev. rešitve.

Vključitev Običajno sodeluje z več kot eno V osnovi deluje ena na ena; lah-
zaposlenih osebo, pogosto v ekipi, skupini, ko individualno sodeluje z več kot
upravi ali na oddelku. Strukturi- eno osebo v organizaciji. Podpira
ra projekte z namenom rezultata stranko, da doseže svoj rezultat
ali rešitve, za katero je odgovoren ali rešitev.
predvsem svetovalec.

Opombe Povzeto po 501 Commons (b. l.).

poklicno kariero kot tudi njihovo osebno življenje ali celo oboje. Ta »vrzel«
se lahko pojavi na širši poslovni lestvici ali pa na manjši, individualni ravni.

Glavna naloga coacha je krepitev strankine modrosti, miselnih procesov
in ukrepanja, usmerjenega v prihodnost, ki temelji na samozadostnosti

171
   166   167   168   169   170   171   172   173   174   175   176